Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

5 تکنیک جذب مشتری رستوران

جذب مشتری رستوران

فهرست مطالب

در مقالات قبلی ماپرا به راهکارهای اصلی فروش و بازاریابی پرداختیم. در این مقاله ابتدا به چرخه فروش کلی می پردازیم و در ادامه با مثال هایی از فروش رستوران، درک مطلب و ارتباط فرایند فروش کلی را با فروش رستوران را ساده تر می کنیم و در نهایت به پایش فرایند جذب مشتریان رستوران و راهکارها می پردازیم. جذب مشتری در فرایند فروش اولین قدم است.

فرایند فروش شامل چه فیلد هایی است؟

سایت روش جذب مشتری حضوری

۱-پیدا کردن سرنخ

در این مرحله شما باید دنبال افرادی باشید که به محصول یا خدمات شما علاقه دارند. منظور از پیدا کردن سرنخ جذب مشتری است. در هر کسب و کاری اولین قدم پیدا کردن راهی برای جذب مشتری است. با جذب مشتری به لیدهایی که ممکن است به مشتریان شما تبدیل شوند، می رسید. جذب مشتری می تواند از طریق انواع کانال های فروش و تبلیغات به صورت مجازی و واقعی باشد. امروزه با استقبال زیاد از بازاریابی آنلاین، نباید کانال های فروش مجازی را نادیده گرفت. اصلی ترین کانال فروش مجازی وبسایت یا شعبه مجازی است. از دیگر کانال های فروش مجازی می توان به سوشال مدیا، تبلیغات بنری و همسان اشاره کرد.

۲- ارتباط با سرنخ

پس از ثبت لیدها به عنوان کسانی که قصد استفاده از محصول یا خدمات کسب و کار شما دارند، نیاز هست که با آن ها ارتباط برقرار کنید و با نیازسنجی درست به قدم بعدی فرایند فروش بروید. یا به عبارتی دنبال جواب سوال “مشکل شما چیست و چگونه می توانم کمکتون کنم” باشید. یکی از مهم ترین مراحل فروش ادامه دادن ارتباط و عدم قطع ارتباط است که باید در نظر گرفته شود. یکی از راهکار های حفظ دائمی ارتباط با مشتریان باشگاه مشتریان است. اگر در حوزه رستوران و کافه فعالیت دارید می توانید از باشگاه مشتریان رستوران ماپرا استفاده کنید.

۳- ارزیابی سرنخ

با ارتباط لید و پس از نیازسنجی، با مقایسه نیازها با محصول یا خدمات خود می توانید تشخیص دهید که سرنخ مناسبی برای ادامه فرایند فروش است یا خیر. اصلی ترین هدف ارتباط با سرنخ همین مورد است. با چند سوال ساده می توانید این ارزیابی را انجام دهید. الف) آیا لید به محصولات یاخدمات شما علاقه مند است؟ ب) آیا لید به نیاز خود در مورد محصول یا خدمات شما آگاه است؟ ج)آیا مشکل مالی برای خرید محصول یا خدمات شما ندارد؟ د) آیا لید مورد نظر تصمیم گیرنده اصلی بیزینس است یا می تواند شما را به تصمیم گیرنده اصلی متصل کند؟

مشاهده مطلب  طراحی کافی شاپ | راهکارهای طراحی کافه زیبا

۴- ارائه خدمات و محصولات به مشتریان

از این مرحله به بعد به طور جدی به لید هایی که احتمال زیاد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد بنگرید. با این دیدگاه محصول یا خدمات خود را پرزنت (Present) کنید و روی آن ها سرمایه گذاری زمانی کنید.

۵- پاسخ به سوالات

پس از ارائه محصول یا خدمات قطعا سوالاتی پیش از خرید برای مشتریان پیش می آید که در این مرحله باید همه ابهامات و سوالات در مورد محصول یا خدمات را برطرف نمائید.

۶-بستن قرارداد

منظور از بستن قرارداد در اینجا لزوما قرارداد کتبی نیست و به معنای فروش نهایی است. در این مرحله پرداخت انجام شده و محصول یا خدمات پایان می یابد ولی فرایند فروش پایان نمی یابد.

۷- ایجاد مشتریان جدید

منظور از ایجاد مشتریان جدید پس از پایان فروش، وفاداری مشتریان فعلی است. رضایت مشتریان و پشتیبانی از محصول یا خدمات می تواند در وفاداری مشتریان تاثیر داشته باشد. ولی قبل از این مورد باید نظر مشتریان خود را بپرسید. ماپرا در حوزه رستوران و فست فود با ارائه منو دیجیتال به صاحبان کسب و کار این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است.

۵ راهکار جذب مشتریان رستوران

روش جذب مشتری حضوری برای رستوران‌ها شامل ارائه تخفیف‌های ویژه، برگزاری رویدادهای منحصر به فرد و افزایش کیفیت خدمات و غذاها به منظور ایجاد تجربه‌ای به یادماندنی است.

  • به مشتریان خود پیشنهاد ویژه و تخفیف بدهید

تخفیف از گذشته تاکنون و در تمام جهان برای ترغیب مشتری به خرید مورد استفاده بوده است. در رستوران ها با استفاده از نرم افزار رستوران ماپرا و با قابلیت باشگاه مشتریان رستورانی که ارائه می شود می توانید به صورت دسته بندی شده و منظم لیستی از مشتریان خود به همراه تمام اطلاعات به صورت یکپارچه داشته باشید و با اعمال تخفیف و ایجاد کد تخفیف برای آن ها، و ارسال پیامک اطلاع رسانی به فروش خود رونق دهید. جالب است بدانید بیشترین فروش رقبا در صنعت رستوران در سال گذشته در روز پدر بوده است.

  • موقعیت مکانی رستوران خود را در نقشه های آنلاین ثبت کنید

امروزه افراد برای رفتن به مکانی اغلب از مسیریاب ها استفاده می کنند. برای راحتی مشتریان حضوری، ثبت مکان دقیق خود در نقشه های آنلاین یک ضرورت محسوب می شود.

موقعیت مکانی رستوران

  • فرآیند خرید را برای مشتری ساده سازید

فرایند ثبت سفارش و پرداخت صندوق همیشه باعث معطلی و انتظار مشتریان بوده است و درنهایت باعث نارضایتی مشتریان می شود. با منوی دیجیتال ماپرا سفارش و پرداخت بدون مراجعه حضوری به صندوق و از سرمیز انجام می شود که باعث رضایت مشتری می شود.

  • از نظرات مشتریان بهره ببرید
مشاهده مطلب  روش های برندسازی رستوران

نظرات مشتریان یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که می توانید از آن ها بگیرید. ماپرا با سامانه نظرسنجی که در اختیار مدیران رستوران میگذارد، این امکان را می دهد که پس از گذشت زمان مشخصی از اتمام سفارش مشتری لینکی با عنوان نظر سنجی ارسال کنید و از مشتری بخواهید در نظرسنجی شرکت کند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که نظرسنجی از مشتریان چطور می تواند باعث جذب مشتری شود؟ برای پاسخ به این سوال فرض کنید مشتری ۲ بار ناراضی از رستوران خارج می شود. در صورتی که مدیررستوران نظر او را نداند و نظر مثبت مشتری را جلب نکند، نه تنها مشتری جذب نشده است بلکه از دست داده است و طبیعتا مشتری برای بار سوم با نارضایتی به آن مجموعه مراجعه نخواهد کرد.

  • در گوگل دیده شوید

با استفاده از سایتی که طبق الگوریتم های گوگل باشد می توانید در موتورجستجوگر گوگل دیده شوید و از مشتریان غیرحضوری غافل نشوید. شعبه مجازی ماپرا طبق جدید ترین الگوریتم های گوگل طراحی و پیاده سازی شده اند که به صورت اتوماتیک سئو شده و در نتایج برتر گوگل نمایش داده خواهد شد.

متن برای جذب مشتری رستوران

1. تخفیف ویژه برای اولین بازدید:
“برای اولین تجربه شما در [نام رستوران]، ما یک شام خاص با 20% تخفیف ارائه می‌دهیم. بیایید و طعم واقعی کیفیت را با ما تجربه کنید!”

2. شب موسیقی زنده:
“پنجشنبه شب‌ها را با ما جشن بگیرید! با هر سفارش غذا، از موسیقی زنده لذت ببرید و شبی به یادماندنی را در [نام رستوران] سپری کنید.”

3. منوی جدید فصلی:
“کشف کنید که هر فصل در [نام رستوران] چه طعم‌های جدیدی دارد! منوی فصلی ما با مواد تازه و دستور غذاهای خلاقانه منتظر شماست.”

4. برنامه وفاداری مشتری:
“به جمع وفاداران [نام رستوران] بپیوندید و از پاداش‌های ویژه ما لذت ببرید! با هر بار بازدید امتیاز کسب کنید و تخفیف‌ها و هدایای منحصربه‌فردی دریافت نمایید.”

5. روز خانوادگی:
“یکشنبه‌ها روز خانواده در [نام رستوران] است! کودکان زیر ۱۲ سال از منوی کودکان به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند. بیایید و لحظات خوشی را با خانواده‌تان سپری کنید.”

هر یک از این متن‌ها قابل تنظیم و سفارشی‌سازی بر اساس ویژگی‌ها و رویدادهای خاص رستوران شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید