Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

18 روش کاربردی برای افزایش فالوور پیج کافه، رستوران

افزایش فالوور پیج اینستاگرام رستوران

فهرست مطالب

امروزه اینستاگرام به یک محیط بازاریابی فوق العاده برای افزایش فروش تبدیل شده است و یکی از پرکاربردترین ابزارها در دنیای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید. با این حال این نکته را هم در نظر داشته باشید که در راه افزایش فالوور پیج اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش خود، همانند بسیاری از کسب و کارهای موفق دیگر باید صبور باشید. چرا که برای اینکار شما نیاز به برنامه ریزی دقیق و زمان خواهید داشت تا به این مرحله برسید.

اگر برای موفقیت کسب و کار خود در بستر اینترنت از پلتفرم اینستاگرام استفاده میکنید، بهتر است با راهکارهای افزایش فالوور پیج اینستاگرام رستوران و کافه ها آشنا شوید و سعی کنید به آنها جامه عمل بپوشانید. جذب مخاطب هدف در اینستاگرام به دو روش افزایش فالوور ارگانیک و غیر طبیعی انجام میشود که رویه های متفاوتی دارد. پس با ما همراه باشید تا با این 20 روش خودتون فالوور پیج کافه و رستورانتون رو افزایش بدید.

راهکارهای افزایش فالوور پیج اینستاگرام رستوران

شما زمانی میتوانید کسب و کار خود را به سود برسانید که مخاطبان هدف خود را بیابید و خدمات و محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. اگر کسب و کارتان در زمینه غذا و نوشیدنی باشد، مهمترین اقدامی که باید انجام دهید افزایش فالوور پیج اینستاگرام رستوران و یا کافه خود میباشد چراکه اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی با بیش از یک میلیارد پروفایل، بهترین گزینه برای بازاریابی کسب و کارتان محسوب میشود.

شلوغی اینستاگرام برای خیلی ها که نگران دیده شدن پیج خود هستند میتواند ترسناک به نظر برسد، اما باید توجه داشت که با به کارگیری روش ها و استراتژی های درست، شما هم میتوانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، فالوور خود را از راه های اصولی افزایش دهید و در نهایت به درآمد برسید.

افزایش فالوور با کیفیت

 افزایش فالوور ارگانیک و غیر طبیعی

به صورت کلی اگر بخواهیم به این سوال که “راهکارهای افزایش فالوور پیج اینستاگرام رستوران و کافه چیست؟” پاسخ دهیم باید بگوییم که به طور کلی برای این کار شما دو راه پیش رو دارید: افزایش فالوور واقعی از راه ارگانیک یا طبیعی و افزایش فالوور فیک از راه غیر ارگانیک یا غیر طبیعی.

برای بازاریابی کارآمد و در نتیجه کسب درآمد و افزایش فروش از طریق اینستاگرام، توصیه میشود که از روش ارگانیک یا طبیعی استفاده کنید و فالوور واقعی جذب کنید چراکه این ها همان هایی هستند که به کار و پستهای شما علاقه‌مند هستند در نتیجه میتوانند به کسب و کارتان را به درآمد برسانند.

افزایش فالوور با کیفیت 

فالوور ارگانیک یا واقعی همان مخاطب هدف شماست که بسته به نیاز خود پیج شما را دنبال میکند و با افزایش آن ارتباط مستقیم با فروش شما خواهد داشت. راه های زیادی برای افزایش فالوور با کیفیت بصورت ارگانیک وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها میپردازیم.

  1. عکس با کیفیت از محصولات: اشتراک گذاشتن یک عکس با کیفیت از محصول خود می توانید توجه مخاطبان خود را جلب نمایید. لایک‌های بیشتری جمع کنید و در نتیجه فالوور پیج اینستاگرام رستوران خود را افزایش دهید.
  2. فیلم لایو و یا همان پخش زنده از آشپزخانه: شما با تهیه غذا در محیطی تمیز و اشتراک گذاری آن با کاربران می توانید توجه بسیاری را به خود جلب نمایید و امکان بیشتر شدن دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.
  3. افزایش ارتباط بین کارکنان و کاربران: شما می توانید با قرار دادن بیوگرافی های خاص و جذاب آشپز رستوران و یا کارکنان خود ارتباط بیشتری با کاربران خود ایجاد کنید. همین امر باعث می شود که کاربران علاقه زیادی به امتحان غذا در آن رستوران پیدا کنند و نسبت به آن اقدام کنند.
  4. از هشتگ های مخصوص رستوران استفاده کنید: کاربران زیادی در اینستاگرام از هشتگ ها برای جستجوی مواردی مثل نام غذا و رستوران استفاده می‌کنند. شما می توانید با استفاده از این هشتگ‌ها مشتریان زیادی را به پیج خود ملحق کنید.
  5. محصولات جدید خود را تبلیغ کنید: اگر قصد تغییر منو و یا افزایش منوی خود را دارید قبل از ارائه خدمات آن را تبلیغ کنید تا مخاطب با ذوق و شوق بیشتر و اطلاع قبلی، به پیج رستوران شما ملحق شود.
  6. به صورت متداوم در پیج خود فعالیت کنید: به صورت روزانه از فعالیت های خود و غذاهای رستوران لایو و استوری بذارید زیرا اگر فعالیت خود را قطع کنید و هر از گاهی از پیج خود استفاده کنید نه تنها فالور جدیدی جذب نخواهید کرد بلکه فالوران قدیمی خود را نیز از دست خواهید داد.
  7. با بلاگرهای کوچک کار کنید: بلاگرهایی در اینستاگرام وجود دارند که تعداد دنبال کننده میلیونی دارند اما به دلیل بالا بودن قیمت های درخواستیشان بهتر است برای تبلیغات از بلاگر های کوچک با هزینه کمتر استفاده کنید.
  8. در نرم افزارهایی دیگری که عضو هستید محتوای پیج اینستاگرام خود را تبلیغ کنید: اگر در پلت فرم های دیگری از جمله توویتر، فیس بوک، لینکدین و… یک ویدیوی جذاب از رستوران خود درست کرده و با اشتراک گذاری آن در این نرم افزارها پیج اینستاگرام خود را معرفی و تبلیغ کنید.
  9. در پروفایلتان از کلیدواژه های مخصوص کارتان استفاده کنید: اینستاگرام نیز مانند گوگل دارای موتورهای جستجو می‌باشد. کاربران اینستاگرام می توانند با سرچ کردن کلمه موضوع مدنظر خود، به صفحات مرتبط دسترسی پیدا کنند. بنابراین با قرار دادن کلیدواژه‌ در پروفیلتان، پیدا کردن صفحه خود را برای کاربران راحت تر کنید.
  10. از مواد اولیه تازه در رستوران خود استفاده کنید: چگونگی مواد اولیه پخت و پز رستوران ها برای مشتریان این صنف بسیار مهم می باشد. با تهیه مواد اولیه مناسب و اشتراک گذاری آنها از اینستاگرام می تواند تاثیر خوبی در جذب مشتری برای رستوران ها داشته باشد.
  11. از چالش در مناسبت ها استفاده کنید: استفاده از چالش باعث می شود کاربران صفحه شما را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند و تاثیر زیادی در دیده شدن پیج شما بگذارند.
  12. جواب گویی سریع داشته باشید: در صورتی که کاربران از شما سوالی بپرسند سریع و به موقع جواب دهید، شما این حس را به مشتری میدهید که برای وقتش ارزش قائل هستید. از این رو اعتماد مشتری به شما افزایش می یابد.
  13. با جزییات در مورد پست خود توضیح دهید: جزییات در مورد محصولی که ارائه می دهید باعث می‌شود سوال‌های احتمالی مشتری پاسخ داده شده و مشتری زودتر اقدام به خرید از شما نماید.
  14. از ویدیو و ریلز اینستاگرام در پست های خود استفاده کنید: دیده شدن ویدیو توسط کاربران شما، ویدیو را برای کسانی که فالور شما نیستند نیز بالا می‌آورد و این دیده شدن توسط پیج های دیگر بازدیدتان را افزایش می‌دهد.
  15. از باشگاه مشتریان استفاده کنید: استفاده از باشگاه مشتریان و ارائه تخفیف و خدمات ویژه برای مشتریان دائمی خود باعث می‌شود رغبت کاربران برای پیوستن به پیج شما و مشتری دائمی شما شدن بیشتر شود.
  16. متنوع باشید: استفاده از پست های متنوع و تنوع در محصولات باعث می‌شود کاربرانی با سلیقه های متفاوت جذب پیج شما شوند و تعداد فالوورتان افزایش یابد.
  17. پست های صمیمانه داشته باشید: گذاشتن پست های صمیمی این حس را به مخاطب القا می کند که شما خود واقعی هستید و نقشی در ارائه خدمات بازی نمی کنید.
  18. از پست های جایزه دار استفاده کنید: هر از گاهی تخفیفی در محصولات و یا جایزه ای برای یکی از پست های خود انتخاب کنید و از فالوران خود بخواهید تا پیج شما را در پیج خود معرفی کرده و در قرعه کشی شما شرکت کنند.
مشاهده مطلب  روش راه اندازی رستوران مجازی

افزایش فالوور ارگانیک اینستاگرام

افزایش فالوور غیرطبیعی

شما میتوانید به روشهای غیر طبیعی اقدام به افزایش فالوورهای خود کنید. شما با این کار فالوورهای غیر واقعی یا فیک خواهید داشت که مشارکت فعالی در پیج شما ندارند و عملا از نظر مالی به طور مستقیم هیچ سودی برای شما نخواهند داشت. با این حال باید این نکته را در نظر داشت که داشتن فالوور فیک میتواند اعتبار اولیه به رستورانتان ببخشد و در جذب فالوور واقعی به شما کمک کند.

خرید فالوور فیک اینستاگرام: شما می‌توانید با خرید فالوور فیک، در نگاه اول پیجتان را پر اعتبار نشان دهید و روی بازدید کننده تاثیر مثبت بگذارید.

استفاده از ربات اینستاگرام: ربات‌های اینستاگرامی وجود دارند که در ازای یک سری فعالیت به شما فالوور رایگان فیک می‌دهند. اینگونه بدون پرداخت هزینه فالوور فیک جذب می‌کنید.

 باشگاه مشتریان می تواند جایگزین مناسبی برای شبکه های اجتماعی باشد؟

باشگاه مشتریان راهی برای افزایش اعتماد، گذاشتن تخفیفات و خدمات ویژه برای مشتریان ثابت شما می‌باشد. بنابراین باشگاه مشتریان به تنهایی نمی‌تواند کاری که شبکه‌های اجتماعی در افزایش فالوور پیج اینستاگرام رستوران انجام می‌دهند را برآورده سازد و بیشتر برای به کارگیری در کنار شبکه های اجتماعی مناسب است. با این حال داشتن باشگاه مشتریان با خدماتی که ارایه می‌دهند می‌توانند اعتبارتان را در کسب و کار افزایش دهند و ازین جهت باعث جذب مخاطب بیشتر و افزایش فالوور طبیعی پیج اینستاگرامتان شوند. از جمله خدمات باشگاه های مشتریان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد کیف پول برای کاربران
  • کارت عضویت هوشمند باشگاه مشتریان
  • صدور بن کارت یا کالا کارت
  • ارائه اپلیکیشن باشگاه مشتریان
  • ارائه درگاه پرداخت واسط
مشاهده مطلب  راهکار مطمئن افزایش فروش در اینستاگرام

باشگاه مشتریان رستوران ماپرا

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی پلتفرم ابری ماپرا، باشگاه مشتریان رستوران می‌باشد که آنرا به عنوان اولین برنامه جامع رستوران با قابلیت باشگاه مشتریان می‌شناسند که علاوه بر خدمات عادی باشگاه مشتریان، شما به قابلیت هایی مثل حسابداری، گزارش‌گیری و… دسترسی خواهید داشت تا بتوانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید، رفتارشان را تحلیل کنید و در نتیجه راهکارهای بهتری برای افزایش فروش رستوران خود داشته باشید.

باشگاه مشتریان جایگزین اینستاگرام

سخن آخر

اینستاگرام امروزه یکی از بستر های مهم تبلیغاتی و رسانه ای برای دیده شدن است. در این مقاله به طور کامل مسیر رشد و دیده شدن در این بستر به شما آموزش داده شده است. ماپرا تا قله های موفقیت در کنار شماست. برای این همراهی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید