Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اهمیت طراحی منو رستوران از نگاه مشتریان ؟

اهمیت طراحی منو رستوران

فهرست مطالب

طراحی منو رستوران از جنبه های مختلفی اهمیت دارد. به یک منو باید از نگاه یک صاحب رستوران و از دید یک مشتری نگاه کرد. باید به این نکته توجه کرد که صاحب رستوران در منوی خود به دنبال چه چیزی است. بعد از آن مهم تر است که به این مسئله توجه شود که مشتریان از یک منوی رستوران چه چیزهایی می خواهند. به دلیل تغییرات گسترده ای که در ساختار رستوران ها ایجاد شده است، منوها دیگر از حالت کاغذی خارج شده و به صورت نرم افزاری در دسترس قرار گرفته اند. منوی دیجیتال لازمه همه رستوران های امروز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه خواندن متن را ادامه دهید.

 

لزوم طراحی منو رستوران به صورت دیجیتال

طراحی منو رستوران به شکل دیجیتال و مدرن امروزی آن با نرم افزارهای ویژه این کار انجام می گیرد. در طراحی منو چند اصل باید مورد توجه قرار گیرد. ابتدا این که ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد. از رنگ ها و طراحی مناسب با برند رستوران در آن استفاده شود. فونت متن خوانا باشد. از عکس های واقعی و تا حد امکان از عکس غذاهایی که در خود رستوران تهیه شده است در منو به کار برده شود. ارتباط عکس ها و نوشته ها طوری باشد که مشتری را در زمان انتخاب به اشتباه نیندازد.

سرعت عمل یک منو دیجیتال اهمیت بالایی دارد. یک منوی کم سرعت ممکن است موجب دلخور شدن مشتری شود. وقتی یک نفر گرسنه است و در اثر استشمام بوی غذا در رستوران بر حجم گرسنگی افزوده شده، کوچک ترین مسئله ای که موجب اذیت و آزار مشتری شود می تواند فضا را برای او تحمل ناپذیر کند. به همین دلیل همه چیز در یک طراحی منوی رستوران باید ساده و دسترس و زیبا باشد. طراحی منو رستوران با گوشی نیز امکان پذیر شده است. از آنجا که گوشی ها به ابزاری بدل شده اند که این روزها در دسترس همه اقشار جامعه قرار دارند، بهترین کار طراحی یک منو برای رستوران است که مشتریان بتوانند در گوشی های خود آن را ببینند. این نوع طراحی نه تنها بر سرعت کار می افزاید، بلکه حس بسیار خوبی را هم در مشتری ایجاد می کند. بررسی منوهای جدید نشان می دهد که داشتن یک منوی دیجیتال موجب شده است که بر تعداد مشتریان رستوران افزوده شود.

مشاهده مطلب  12 مزیت منو دیجیتال رستوران و کافی شاپ

ویژگی های یک منوی رستوران

در زمان طراحی منو رستوران باید به نکات مهمی توجه شود. بسته به غذاهایی که در رستوران ارائه می شوند، می توان آن را به بخش های مختلفی تقسیم کرد. حتی برای طراحی منوهای دیجیتال امکان استفاده از قالب های آماده هم وجود دارد. منوها می توانند آیتم های گوناگونی داشته باشند که دسترسی به آنها برای مشتریان راحت تر شود. داشتن یک غذای ویژه در هر بخش مشتری ها را برای انتخاب سر ذوق می آورد. غذاهای سنتی، ساندویچ ها، سالادها، نوشیدنی ها و دسرها هر یک می توانند در یک دسته قرار گیرند. هر چه جزئیات و دسته ها بیشتر باشد، انتخاب برای مشتری سهل تر خواهد شد.

با نرم افزارهای جدید همه امکانات برای طراحی یک منوی دیجیتال فراهم شده است. با نرم افزار رستوران می توان صفحات منو را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند. تعداد صفحه های منو اهمیت زیادی دارند. صفحات زیاد منو می تواند به سردرگمی مشتریان منجر شود. این مسئله هم نباید از نظر دور بماند که گزینه های زیاد موجب انتخاب نکردن می شود و روند تصمیم گیری را دچار اختلال می کند. طراحی منو رستوران در دو صفحه ایده آل ترین حالت ممکن است. منو باید دربرگیرنده تم رستوران باشد. در طراحی باید به نوع مخاطبان توجه شود. نوع رستوران و غذاهایی که در آن سرو می شوند هم باید مورد توجه قرار گیرند. اندازه توضیحات درباره غذاها هم اهمیت دارد و باید به اندازه باشد، نه آنقدر که اطلاعات کافی به مشتری ندهد و نه آنقدر زیاد که خواندن آنها در مدت زمان کم از حوصله مشتری خارج باشد.

روش های طراحی منو رستوران

مزایای منوی دیجیتال

طراحی منو رستوران به شکل دیجیتال امروزی در جهت رفاه حال مشتریان روی کار آمده است. کیفیت تصاویر و تأثیر آن بر روی مشتریان رستوران را نباید دست کم گرفت. درست است که منوهای دیجیتال قرار نیست چاپ شوند، اما باید کیفیت بالایی داشته باشند. عکس ها می توانند منبعی برای انتخاب غذا باشند. استخدام یک عکاس برای این کار زحمات و هزینه رستوران را بی نتیجه نخواهد گذاشت. برای مشتری ها مهم است که منوی رستوران همیشه به روز باشد. به روز کردن یک منوی دیجیتال بسیار ساده تر از به روز کردن منوهای کاغذی است. زیرا منوهای کاغذی بعد از چاپ دیگر قابل اصلاح نخواهند بود. مگر این که به صورت دستی تغییرات روی آنها اعمال شود. در کل، ایجاد تغییرات از هر نوعی در منوهای دیجیتال با سرعت بیشتری امکان پذیر است.

مشاهده مطلب  فناوری (NFC) در پرداخت و مزایای پرداخت بدون تماس چیست؟

فاکتور آنلاین رستوران نیز بر روند سفارش ها سرعت بیشتری می بخشد. نه تنها سفارش دادن از منو ساده تر است، بلکه تسویه حساب با رستوران هم وقتی از مشتری نخواهد گرفت. نرم افزار طراحی منو رستوران اندروید یک نرم افزار حرفه ای است که تنها افراد حرفه ای و کاربلد می توانند از آن سود ببرند.

نرم افزار طراحی منو رستوران اندروید

نکاتی برای طراحی منو رستوران 

در زمان طراحی منو رستوران به صورت دیجیتال به همه آیتم هایی که در طراحی منوی کاغذی به آن توجه می شود، باید توجه شود. برخی از این نکات عبارت اند از:

  • همیشه مشتریان و سلیقه آنها باید در طراحی منو مد نظر قرار گیرد.
  • برای دسرها یک منوی جداگانه طراحی شود.
  • در صورتی که تنوع نوشیدنی ها زیاد است می توان یک منوی جداگانه برای آن در نظر داشت.
  • اگر غذاهای گیاهی نیز در رستوران سرو می شود، بهتر است یک منوی جدا برای آن وجود داشته باشد.
  • استفاده از نمادهایی در کنار غذاها می تواند در انتخاب آنها به مشتری کمک کند.

مهم ترین هدف از سرو غذاها باید جلب رضایت مشتری ها باشد. داشتن باشگاه مشتریان رستوران در منوی دیجیتال می تواند به رشد رستوران و کیفیت غذاها کمک کند. به طور حتم مهم است که در طراحی منو رستوران بخش نظرسنجی وجود داشته باشد. مشتری ها در این قسمت نظر خود را اعلام کنند. چه خوب است که بدانند نظرشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید