Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ابزارهای فروش کسب و کار اینترنتی

ابزار های فروش اینترنتی

فهرست مطالب

پیش از هر زمان دیگر و به واسطه­ عصر ارتباطات، شاهد افزایش کسب و کارهای اینترنتی هستیم. کسب و کارهایی که از ظرفیت اینترنت برای فروش کالا و خدمات خود استفاده می کنند تا بتوانند فارغ از زمان و مکان، امکان خرید را برای مشتریان فراهم سازند. ابزارهای روش اینترنتی مسیر فروش را هموار می سازند.

همچون کسب و کار حضوری که برای فروش کالا و خدمات خود نیازمند مغازه یا فروشگاه برای عرضه کالا و خدمات و نیازمند سیستم فروش و گزارش های مالی برای صدور فاکتور و اطلاع از آمار فروش است، ایجاد کسب و کار اینترنتی هم نیازمند ابزارهای فروش اینترنتی است؛ ابزارهایی برای نمایش محصولات و خدمات، خرید آنلاین مشتری و ارتباط مجدد با مشتری. در این مقاله، بی هیچ حاشیه ای، ابزارهای فروش برای راه اندازی و رفع نیازهای کسب و کار اینترنتی معرفی و برخی مزایای آن ها بیان می شوند.

بازاریابی برای فروشگاه‌های اینترنتی استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلفی را شامل می‌شود که هدف آن‌ها جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت و تبدیل آن‌ها به مشتریان پرداخت‌کننده است. در دنیای دیجیتال امروز، بازاریابی آنلاین نقش حیاتی در موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی دارد.

ابزارهای فروش اینترنتی می بایست نیاز کسب و کارها را در موارد زیر رفع کنند:

ارائه درگاه پرداخت سایت

درصورتی که کسب و کار اینترنتی برای کانال فروش خود از وب سایت استفاده می کند، اتصال وب سایت به درگاه پرداخت اینترنتی از الزمات کسب و کار اینترنتی برای خرید آنلاین مشتری است. اگر درگاه پرداخت اینترنتی به سایر ابزارهای فروش اینترنتی متصل باشد و در پنلی یکپارچه به کسب و کار ارائه شود، هزینه های کسب و کار را برای تعامل با شرکت های مختلف به شدت کاهش می دهد و از جهت یکپارچگی داده های فروش و سایر داده های مرتبط با کسب و کار، سهم بسزایی در صرفه جویی در زمان و افزایش راندمان کسب و کار خواهد داشت.

ارائه درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی

اگر کسب و کار اینترنتی برای کانال فروش خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کند، برای کاهش زمان انتظار مشتری، افزایش اعتماد، افزایش امنیت دریافت وجه نیازمند درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی است. تا امکانی را فراهم کند که مشتری راحت و بی دردسر پرداخت آنلاین را انجام دهد.

ارائه فروشگاه آنلاین

یکی از مزایای فروشگاه آنلاین، نمایش همه محصولات یا خدمات به مشتری براساس دسته بندی و امکان خرید آنلاین و بدون محدودیت زمانی است. کسب و کار با داشتن فروشگاه آنلاین یا پیج فروشگاهی، کافی است آدرس آن را در شبکه های اجتماعی به طور مثال در بیو اینستاگرام قرار دهد. بدین­ترتیب، چنانچه موجودی کالایی تمام شود، یا مشتری کالایی خاص را جستجو کند، به راحتی و در کم ترین زمان به خرید خود نزدیک می شود و نرخ تبدیل افزایش می یابد.

 

مشاهده مطلب  روانشناسی رنگ ها در رستوران و کافه

صدور صورتحساب آنلاین و صورتحساب خودکار

یکی از ملزومات کسب و کار، صدور صورتحساب یا فاکتور برای مشتری است. به ویژه اگر کسب و کار اینترنتی در فضای حضوری نیز فعالیت کند، یا به هر ترتیب، مشتری درخواست صدور صورتحساب داشته باشد. کسب و کارها میتوانند با تجهیز خود به ابزارهای فروش در بستری یکپارچه، فعالیت ها و امور اینترنتی و حضوری خود را مدیریت کنند.

صدور صورتحساب آنلاین

صورتحساب آنلاین مشتری می بایست دارای ویژگی های زیر باشد:

ارسال خودکار صورتحساب برای مشتری

صورتحساب با لینک پرداخت

صورتحساب آنلاین متصل به ابزارهای فروش اینترنتی

صورتحساب آنلاین متصل به باشگاه مشتریان

ارائه گزارش های فروش آنلاین و گزارش های تحلیلی

صاحب کسب و کار اینترنتی باید در هر زمان قادر به بررسی داده های فروش خود به شیوه ای ساده و در یک نگاه باشد. گزارش های کسب و کار شامل داشبوردهای تحلیلی همراه با امکان فیلترگذاری، و گزارش های آماری و مالی است، به طوری که در صورت نیاز به دریافت گزارش های جزئی، این امکان برای صاحب کسب و کار نیز فراهم می باشد.

باشگاه مشتریان رستوران و زیرساخت ارتباط مجدد با مشتری

ضرر بزرگی به کسب و کار وارد می شود اگر به سلیقه مشتریان دسترسی نداشته باشد و نتواند آنها را دسته بندی کند تا بر آن اساس، برای ارتباط مجدد با آنها برنامه ریزی نماید. چرا که ارتباط مجدد و هدفمند با مشتری در راستای حفظ مشتری است که طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده، حفظ مشتری تا 11 برابر هزینه کمتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد.

ابزار باشگاه مشتریان باید قادر باشد با بکارگیری الگورتیم های بروز، رفتار مشتریان را تحلیل و آنها را دسته بندی کند و به شیوه ای جذاب نمایش دهد. همچنین، برای ارتباط مجدد کسب و کار با مشتری و ارسال پیام برای او، زیرساخت این ارتباط را در اختیار کسب و کار قرار دهد.

جمع بندی

در این مقاله، ابزارهای فروش اینترنتی و ویژگی های آن ها مورد بررسی قرار گرفت و 6 ابزار ضروری برای کسب و کار اینترنتی معرفی شد. عدم دسترسی به این ابزارها در یک پنل یا صرف نظر از آنها، فروش حرفه ای و یکپارچه را از کسب و کار سلب می کند و هزینه های او را افزایش می دهد. علاوه­براین، پایداری در رقابت گسترده فضای اینترنتی، نیازمند دسترسی کسب وکار به ابزارهای فروش اینترنتی در یک پنل می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید