Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آموزش اسکن منو کافه، رستوران

آموزش اسکن منو کافه، رستوران

فهرست مطالب

امروزه اینترنت و تکنولوژی، کسب و کارهای بسیاری را تحت‌الشعاع خود قرار داده و سرعت بخشیده‌اند. زندگی در چنین عصر پرسرعتی، توقعات ما از خدمات‌رسانی کافه‌‌ها و رستوران‌ها را نیز بیشتر کرده است. این روزها دیگر مشتری‌ها تنها با نشستن بر سر میز و  اسکن منو دیجیتال، در کسری از ثانیه، می‌توانند غذا یا نوشیدنی خود را سفارش دهند و از همان سر میز هزینه‌اش را بپردازند. علاوه بر این، به پاسخ تمام سوال‌هایی که ممکن است درباره‌ی جزئیات غذای خود داشته باشند نیز می‌رسند. اگر صاحب رستوران هستید و هنوز رستوران خود را هوشمند نکرده‌اید، ماپرا آماده‌ی کمک به شماست. ماپرا، بهترین نرم ‌افزار رستوران مجهز به پرداخت سر میز، تمام خدمات ذکر شده را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.

اما تمام این مزایا در صورتی ارزش دارد که مشتری طرز کار با منوی دیجیتال را بلد باشد. از آنجا که تکنولوژی منو دیجیتال در ایران، پدیده‌ی نسبتاً تازه‌ای است، ممکن است بسیاری از افراد طرز کار با آن را بلد نباشند. از این رو، در این مقاله قصد داریم اسکن منو دیجیتال را آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه منو دیجیتال را اسکن کنیم؟

همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که اسکن منو دیجیتال برخلاف ظاهرش، اصلاً کار پیچیده‌ و دشواری نیست. تنها وسیله‌ی لازم برای این کار، یک تلفن همراه هوشمند است. در قدم اول، باید بارکد یا QRcode، که یک مربع با پس زمینه‌ی سفید و متشکل از مربع‌های ریز مشکی است، را در محیط کافه یا رستورانی که نشسته‌اید، پیدا کنید. این بارکد ممکن است روی یک استند طلقی وسط میز باشد، یا به لبه‌ی میز، گلدان یا یکی دیگر از وسایل ثابت روی میز چسبیده شده باشد. بارکد را پیدا کرده و در ادامه طبق یکی از دستورالعمل‌های زیر عمل کنید.

اسکن منو دیجیتال

 اسکن منو دیجیتال در گوشی‌های اندرویدی

 گوشی‌های هوشمند دارای اندروید ۹ به بالا ابزاری به نام اسکنر (scanner) برای اسکن کدهای QR منوهای دیجیتال دارند. این ابزار را می‌توانید به راحتی از قسمت نوار اعلان‌ها یا تنظیمات تلفن همراه خود بیابید. با باز کردن این ابزار یک کادر مربع بر روی صفحه دوربین ظاهر می‌شود. حالا کافی است دوربین گوشی همراه خود را نزدیک بارکد درج شده روی منو دیجیتال بگیرید، طوری که تمام بارکد داخل کادر مربع قرار گیرد و خط افقی متحرک داخل کادر با بالا و پایین رفتن، از بارکد اسکن بگیرد. بعد از اسکن بارکد، اسکنر، شما را مستقیما به سایت یا صفحه‌ی آن کافه یا رستوران و یا لینک آن هدایت می‌کند و شما می‌توانید به بخش‌های مختلفی از جمله به منو دیجیتال غذاها و اطلاعات مربوط به هر غذا، ثبت سفارش، فاکتور آنلاین رستوران، پرداخت آنلاین و باشگاه مشتریان رستوران دسترسی پیدا کنید.

مشاهده مطلب  مشاوره راه اندازی رستوران و کافی شاپ

اسکن منو دیجیتال در گوشی‌های آیفون (IOS )

برای اسکن منو دیجیتال با گوشی‌ آیفون، کافی است با لمس کردن آیکون دوربین گوشی، آن را باز کنید. سپس دوربین را چند ثانیه، در مقابل QR code مربوط به منو نگه دارید تا دوربین از حالت فوکوس خارج شود و آن را تشخیص دهد. این کار ممکن است چند ثانیه‌ای طول بکشد. بعد از اینکه دوربین از کد اسکن گرفت، شما را به صفحه‌ی مورد نظر ارجاع می‌دهد و می‌توانید از تمام خدمات آنلاین منوی دیجیتال رستوران استفاده کنید.

چگونه بارکد را اسکن کنیم ؟

استفاده از بارکد یا کیوآر کد برای دسترسی به منوهای دیجیتال در رستوران‌ها و کافه‌ها یک روش رایج و کارآمد است که امکان مشاهده سریع و آسان منو را بر روی دستگاه‌های هوشمند فراهم می‌آورد. برای اسکن کردن بارکد یا کیوآر کد منوی دیجیتال، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. آماده‌سازی دستگاه

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه موبایل شما (تلفن هوشمند یا تبلت) قادر به اسکن کردن کیوآر کدها است. بیشتر دستگاه‌های هوشمند جدید دارای این قابلیت به صورت پیش‌فرض در دوربین خود هستند.

2. استفاده از دوربین

  • دوربین دستگاه خود را باز کنید و آن را مقابل کیوآر کد منو قرار دهید. معمولاً نیازی به فشار دادن دکمه‌ای نیست و دستگاه به صورت خودکار کیوآر کد را شناسایی و اسکن می‌کند.

3. دنبال کردن لینک

  • پس از اسکن کیوآر کد، یک نوتیفیکیشن یا پاپ‌آپ بر روی صفحه نمایش داده می‌شود که شما را به وب‌سایت یا صفحه منوی دیجیتال هدایت می‌کند. روی این نوتیفیکیشن ضربه زده یا آن را باز کنید.

4. مشاهده منو

  • پس از باز شدن لینک، شما می‌توانید به منوی دیجیتال دسترسی پیدا کنید و اطلاعات مورد نیاز مانند لیست غذاها، توضیحات و قیمت‌ها را مشاهده کنید.

 

برنامه اسکن بارکد qrcode

با این حال ممکن است درصد بسیار کمی از گوشی‌ها، به خصوص گوشی‌های اندرویدی قدیمی (اندروید ۹ به پایین)، ابزار اسکنر نداشته باشند. اما نگران نباشید، در این گونه موارد، می‌توانید از سایر برنامه‌های بارکدخوان موجود در اپ استورها که خوشبختانه اکثر آن‌ها رایگان هم هستند، برای اسکن منو دیجیتال استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی بسیاری برای این کار وجود دارند. سازگارترین‌ آن‌ها با گوشی همراه خود را انتخاب کرده و از بازار یا پلی استور دانلود و بر روی موبایل خود نصب نمایید. حالا گوشی همراه شما مجهز به یک اسکنر شده است. کار با برنامه‌های اسکن بارکد qr code نیز همانند کار با اسکنر خود گوشی است: پس از دانلود اپلیکیشن، فایل دانلود را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. اجازه‌ی استفاده از دوربین گوشی را به برنامه بدهید و تیک مربوط به آن را بزنید. سپس برنامه را اجرا کنید و با قرار دادن بارکد در کادر مربع مخصوص، آن را اسکن کنید. حالا به منو و  هر اطلاعات دیگری که از کافه یا رستوران نیاز دارید، دست پیدا خواهید کرد.

مشاهده مطلب  شعبه مجازی خود را با این 5 تکنیک UI/UX زیبا کنید!

برنامه اسکن منو دیجیتال

نکات مربوط به اسکن کیو آر کد

گاهی ممکن است موفق به اسکن بارکد نشوید. در چنین مواقعی احتمالاً اشکال از یکی از موارد زیر است:

  • دوربین گوشی را بیش از حد به بارکد نزدیک کرده‌اید (دوربین را در فاصله‌ی حدود سی سانتی‌متری نگه دارید و به آرامی به کد نزدیک کنید).
  • تصویر بارکد در دوربین واضح نیست (برای حل این مشکل، نقطه فوکوس را از روی بارکد بردارید).
  • دوربین را زاویه‌دار و یا از بغل بارکد گرفته‌اید (گوشی یا دوربین را درست در مقابل بارکد نگه دارید).
  • لرزش دست دارید.
  • سایه‌تان روی بارکد افتاده است (روشنایی کافی باید وجود داشته باشد).
  • لنز دوربین‌تان آلوده و کثیف است.

در هر حال، مشکل هر کدام از موارد بالا که باشد، پس از برطرف کردن آن، قطعاً قادر به اسکن منو دیجیتال خواهید بود.

سخن پایانی

در این مقاله یاد گرفتید که چگونه از این پس در رستوران‌ها، به وسیله‌ی گوشی هوشمند خود منوی دیجیتال را اسکن کنید و در کمترین زمان و بدون معطلی، به تمام خدمات رستوران دست یابید. استفاده از منوی دیجیتال یکی از راه‌های هوشمندسازی رستوران‌ها و کافه‌هاست که مزیت‌های بسیاری هم برای مشتری و هم برای صاحبان این کسب و کارها دارد. پرداخت سفارش سر میز، رزرو آنلاین، دیدن عکس‌ها و جزئیات بیشتر از غذا، آشنایی با خدمات و اطلاع از راه‌های ارتباطی رستوران از جمله خدماتی است که شما به عنوان مشتری، با اسکن بارکد می‌توانید به آن‌ها دست یابید. از طرفی نیز برای صاحبان کسب و کار، استفاده از منوی دیجیتال و شعبه مجازی رستوران یا کافه راهی برای جذب مشتری و سودآوری بیشتر و کاهش هزینه‌‌هاست.

پس عجیب نیست اگر بگوییم داشتن نرم افزار امروزه برای هر رستوران‌داری از واجبات است. ماپرا همان نرم افزار حرفه‌ای و تمام و کمال است که تمام قابلیت‌هایی که پیش از این اشاره شد را داراست. ماپرا با طراحی بخش‌هایی همچون نظرسنجی و باشگاه مشتریان، از طریق تحلیل رفتار مشتریان به آینده‌ی کسب و کار شما جهت می‌دهد. آینده‌ رستوران‌ شما در گرو تصمیم اکنون‌تان است.

3.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید