Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونه یک منوی آنلاین برای رستوران طراحی کنیم؟

طراحی منوی آنلاین رستوران

فهرست مطالب

زمانی که تصمیم می گیرید منوی رستورانتان را طراحی کنید، در واقع به تجربه مشتریان در رستورانتان اهمیت داده اید. منو یکی از ارکان اصلی رستوران شما و مهمترین ابزار فروش رستوران شماست. چه کاغذی و چه آنلاین سودآوری رستوران شما متاثر از منویی است که طراحی می کنید و تجربه مشتریان رستورانتان را بهبود می دهید.

حالا اگر حاضر باشید، یک مسیر ساخته ایم که 10 گام برای طراحی و توسعه منوی آنلاین دارد و به رستوران شما کمک می کند تا بتوانید به یک نتیجه نهایی درباره منو برسید.

بهتر است منوی رستوران چند آیتم داشته باشد؟

ذهن آدم ها می تواند فقط 7 مسئله را در یک لحظه حفظ کند. یعنی هرچه منوی شما کوتاه و مختصر باشد، به ذهن مشتریان برای یک تصمیم گیری سریع کمک کرده اید. البته نه این گونه که منوی شما فقط 7 آیتم داشته باشد، بلکه این طور است که می توانید پیشنهادات منوی رستورانتان را بین 3 تا 7 دسته دسته بندی کنید.

خیلی از رستوران داران گمان می کنند هرچه منوی شلوغ تری داشته باشند، سودآوری تضمین شده ای را تجربه خواهند کرد. در حالی که یک منوی عظیم به موجودی رستوران شما آسیب می زند و در بلند مدت شما را متحمل ضرر می کند.

طراحی منوی آنلاین رستوران

یک منوی عالی طراحی کنید

ابتدا به این سوال فکر کنید که چگونه می توان یک منوی عالی طراحی کرد؟ پاسخ را به شما می گوییم. باید سفارش های پرسود و محبوب را در منو برجسته کنید. مشتریان مسیری را انتخاب می کنند که شما آن ها را به سمت آن هدایت کنید. پس سعی کنید آن ها را برای سفارش غذاهای محبوب آماده کنید. در منوی آنلاین گزینه «غذاهای محبوب و منتخب» را اضافه و تخفیف کوچکی روی آن ها لحاظ کنید. اگر غذاهای رستورانتان هنر دست شماست، منوی شما بومی است که قرار است روی آن نقاشی کنید.

در نهایت، خواسته شما درگیری و تعامل برندتان با مشتری هاست. شما می خواهید مردم در رسانه های اجتماعی، وب سایت، دکوراسیون و منو هم با شما رو به رو شوند. دقیقا منوی آنلاین یکی از تجربه های منسجم و به یاد ماندنی مشتریان در رستوران شماست.

چگونه یک منوی رستوران درست کنیم؟

تعریف منو شفاف و واضح است. منوی رستوران فهرستی از غذاها و نوشیدنی هایی است که یک رستوران ارائه می دهد. باید مدنظر داشته باشید که این فهرست مسیری است که برای کسب درآمد در رستوران برای مشتریان ساخته اید. پس یک طرح اصولی به شما کمک می کند که منوی رستورانتان را بی دغدغه برای بازدهی بالا آماده کنید.

کافی است با این فرآیند 10 مرحله‌ای ساده درمورد نحوه ایجاد منوی رستوران شروع کنید.

  1. همه آیتم های منو را یادداشت کنید

قبل از اینکه طرحی بسازید، باید آیتم های منو را بنویسید. با استفاده از اکسل، گوگل شیت یا حتی قلم و کاغذ، تمام وعده‌های غذایی را که می‌خواهید ارائه دهید فهرست کنید تا در مراحل بعدی بتوانید همه چیز را اندازه بگیرید.

طراحی منوی آنلاین رستوران

  1. آیتم ها را دسته بندی کنید

همه موارد از غذاها، دسر یا برنامه های تفریحی یا هر بخش دیگری را دسته بندی کنید. سپس تصمیم بگیرید که می خواهید کدام آیتم بیشتر در منو پیدا باشد. شاید ترجیح دهید پیش غذاها بالای منوی باشند و سپس وعده های اصلی را قرار دهید. روی آیتم های منو تمرکز کنید و دسته بندی ها را بارها و بارها تغییر دهید تا زمانی که دقیقاً به ترتیبی که می خواهید در منو ظاهر شوند قرار بگیرند.

  1. قیمت آیتم ها را مشخص کنید

در این نقطه، ما هنوز قیمت ها را به آیتم ها اضافه نکرده ایم. زیرا درباره قیمت آیتم ها نباید خودسرانه تصمیم گرفت و همه موارد را باید سنجید و سپس قیمت ها را اضافه کرد. همین جا این نکته را به خاطر بسپارید که قیمت منو و نحوه نمایش آن به مشتریان مهمترین جنبه از منوی شماست.

شما می توانید از منوی قبلی استفاده و قیمت های فعلی را اضافه کنید و سپس آن را تجزیه و تحلیل کنید. برای مثال بررسی کنید که آیا می توانید قیمت ها را تغییر دهید تا بتوانید یک آیتم جذاب برای جذب مشتری اضافه کنید؟

مثلا شاید همین روزها، قیمت‌ها را افزایش داده اید تا حقوق کارکنان یا مزایای آن ها را پرداخت کنید. می توانید این مسئله را با صداقت تمام با مشتریان در میان بگذارید تا آن ها بابت این افزایش قیمت دچار سردرگمی نشوند. اگر واقعاً از صفر شروع می کنید، درباره نحوه قیمت گذاری منوی خود، هزینه موجودی و درصد هزینه پخت غذا توسط سرآشپز را و سرو آن توسط گارسون ها و دیگر موارد موثر را در نظر بگیرید.

  1. توضیحات منو را بنویسید

این قسمت واقعا سرگرم کننده است. اگر زمان انجام آن را ندارید، یک نویسنده استخدام کنید تا بتواند توضیحات آیتم های منو را به صورت خلاقانه بنویسد و مشتریان را هنگام مواجهه با منو واقعا درگیر کند. برای مثال می توانید با سرآشپز مشورت کنید و درباره داستان پشت هر وعده غذایی فکر کنید. پخت غذا، مواد اولیه آن و تلاشی که برای تهیه آن لازم است و شرح کوتاهی از هر یک از آیتم های منو را بنویسید. از واژه های توصیفی و ناب استفاده کنید، مانند طراوت، ترد، خوش طعم، تند، ترش، شیرین. البته که زیاده روی نکنید.

همیشه خودتان را بگذارید جای مشتری جدید و ببینید هنگامی که منوی شما را می خواند، چه تصویری از رستورانتان به خاطرش مخابره می شود؟ آنچه ممکن است برای شما واضح باشد، ممکن است برای یک مشتری جدید چندان هم واضح نباشد. به سؤالات یا توضیحاتی که مشتریان به آن نیاز دارند فکر کنید و آن توضیحات را به منوی رستورانتان اضافه کنید.

  1. درباره طرح رنگ منو به جمع بندی برسید

حالا آیتم های منو را به ترتیب و با توضیحات جانبی آن یادداشت کرده اید. در این لحظه باید به طرح گرافیکی مدنظرتان فکر کنید. طرحی که برند شما را کاملا به مشتری نشان دهد. می توانید سه رنگ از برندتان که می خواهید در منو باشد را انتخاب کنید یا می توانید تصمیم بگیرید که از هیچ رنگی استفاده نکنید.

طراحی منوی آنلاین رستوران

  1. حالا منو را طراحی کنید

قسمت سخت ماجرا اینجاست. تبدیل مواردی که مشخص کرده اید به طرحی برای منو. می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Canva، Adobe Spark Post یا PosterMyWalz استفاده کنید و از قالب های آماده ای که ارائه می دهند بهره بگیرید. پیش از آن به خاطر داشته باشید که:

  • منو باید به راحتی قابل فهم باشد.
  • منو باید غذای پرسود را در چشم مشتری نگه دارد.
  • هنگام قیمت گذاری فقط از اعداد استفاده کنید.
  1. عکس های منو را جمع آوری کنید

ممکن است بخواهید فقط عکس آیتم های سودآور را به منو اضافه کنید، اما این عکس‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند. بهتر است برای گرفتن این عکس ها یک عکاس غذا را استخدام کنید زیرا عکس های بی کیفیت به مراتب می تواند بدتر از یک منوی بدون عکس باشد.

بعد از استخدام یک عکاس، می توانید از آن عکس ها در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. لینکی از منوی دیجیتال آنلاین در بایوی رسانه های اجتماعی نیز قرار دهید تا کاربران بتوانند قبل از ورود به رستوران شما، منوهای شما را بررسی کنند.

  1. فونت منو، فاصله و ترکیب را انتخاب کنید

شما یک پالت رنگ، ایده کلی از نحوه قرارگیری آیتم ها در صفحه و احتمالاً چند عکس دارید از طرحی که می خواهید در آن قرار دهید. حالا وقت آن است که همه چیز را کنار هم قرار دهید تا یک منوی رستوران بسازید.

در این مرحله، بسیاری از رستوران‌داران یک طراح منو را استخدام می‌کنند یا به الگوهای منو روی می‌آورند تا به آن ها نقطه شروعی بدهند. با در نظر گرفتن حواشی، فاصله، فونت ها و ترکیب کلی، تکرارهای مختلف ممکن است یک ساعت، یک روز یا یک هفته طول بکشد. اما نگران نباشید، خیلی زود بعد از آن که افراد منوی شما را دیدند و بالاخره نظرشان جلب شد، می توانید منو را نهایی کنید.

  1. طرح نهایی منو را تست کنید

شرکا و کارکنانتان را انتخاب کنید و طرحی که برای منوی آنلاین رستورانتان طراحی کرده اید با آن ها به اشتراک بگذارید و از آن ها نظرخواهی کنید. آن ها می خواهند منوی رستوران شما سودآور باشد زیرا که مستقیما از سودی که منو به رستورانتان تزریق می کند منتفع می شوند. پس محتوا را بررسی می کنند، روی عکس های آیتم های منو دقیق می شوند و به صدایی که برای برندتان ساخته اید گوش می دهند و در نهایت طرحی را که بهترین باشد، برمی گزینند. بعد از آن که مراحل تأیید را طی کردید و منوی نهایی را انتخاب کردید، می توانید پیش از آن که مشتری وارد رستورانتان شود، خودتان آیتم هایی را که می دانید سودآور است مشخص کنید و موجودی های انبار را بر آن اساس تهیه کنید.

طراحی منوی آنلاین رستوران

  1. منوی خود را بارگذاری کنید

بالاخره نوبت به بارگذاری منوی رستوران می رسد. ابتدا منو را ویرایش کنید و آن را برای کسی بفرستید که در هفته گذشته آن را ندیده است. یک اشتباه تایپی کوچک می تواند مواجهه مشتریان شما از رستوران را تغییر دهد.

از صفحه گسترده آیتم های منو استفاده کنید، دسته بندی ها را در پلتفرم سفارش آنلاین خود ایجاد کنید و آیتم های منو را یکی یکی وارد کنید.

شما همچنین می توانید از طریق یکQR  کد روی میزهای رستوران و در حالی که مشتریانتان در رستوران شما نشسته اند به منوی آنلاین شما دسترسی داشته باشند و سفارششان را ثبت کنند.

به یادگیری در مورد مهندسی منو ادامه دهید

باید بگویم که هنوز کار شما تمام نشده. اگرچه منوی رستوران خود را به صورت آنلاین تنظیم کرده اید، اما با گذشت زمان و متوجه روند سفارش‌های مشتریانتان می‌شوید. برای مثال می فهمید که تغییر منوی شما می‌تواند چیزهای جدیدی را برای رستوران شما به ارمغان بیاورد و سودآوری را در جریان نگه دارد. این صفحه گسترده مهندسی منو به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد هر یک از آیتم های منو را تجزیه و تحلیل کنید و طراحی مجدد منوی بعدی شما را راهنمایی می کند.

نتیجه گیری

در نهایت به یاد داشته باشید که یک منوی غذاخوری خوش ساخت فقط فهرستی از غذاها نیست. بلکه این قلب و روح رستوران است و شخصیت آن را به تصویر می کشد. در این مقاله سعی کردیم گام های طراحی منوی آنلاین را با هم مرور کنیم اما نرم افزار رستوران چندین و چند گام از این مسیر را برای شما از پیش طراحی و کار شما را آسان کرده. فقط کافی است برای شروع این مسیر، این لینک را دنبال کنید. نرم افزار رستوران.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

h-caferes

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

محصولات

خدمات

ماپرا با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها، کاملترین نرم افزار مدیریت رستوران مجهز به پرداخت روی میز، راه اندازی خودکار شعبه مجازی و انواع راهکارهای جذاب بازگشت مشتریان را ارائه کرده است. بدون نیاز به دانش فنی و طراحی، در گوگل دیده می‌شوید و از یکپارچگی سفارش آنلاین و حضوری، مدیریت موجودی انبار و ضایعات همراه با تحلیل سلیقه مشتریان برای افزایش بهره وری، سودآوری بیشتر و اطمینان از آینده استفاده می‌کنید.

تمام حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ماپرا می‌باشد.