Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونه یک فست فود افتتاح کنیم؟

افتتاح فست فود

فهرست مطالب

تصور کنید که در گوشه ای از یکی از خیابان های شلوغ، عطر و طعم غذاهای تازه و لذیذ باعث شود مردم به سمت رستورانتان قدم بردارند و از کارهایی که بدان مشغول بودند دست بردارند. این می تواند دقیقا آینده رستوران شما باشد. هیجان انگیز است. قبول دارید؟

شاید هدف شما افتتاح یک فست فود باشد و چیزی که در آینده به دنبال آن هستید، صف های طولانی مردم برای همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا باشد. اما پیشنهاد می کنم جلوتر از این نروید. پیش از اینکه در این دنیا غرق شوید، لازم است که درک عمیقی از سوالِ «فست فود چیست» داشته باشید و بازار هدفتان را بارها و بارها ارزیابی و بررسی کرده باشید. اگرچه دنیای غذاهای سریع روز به روز جذاب تر و به صرفه تر می شود اما شما برای اینکه یک رستوران موفق و پربازده داشته باشید، باید به دنبال فرمولی بیشتر از یک سس مخصوص یا یک همبرگر ویژه باشید.

افتتاح فست فود

این مقاله به شما می گوید که فست فود چیست و سپس شما را برای راه اندازی رستوران فست فود راهنمایی می کند. برای یادگیری بیشتر آماده اید؟ همین حالا ادامه دهید.

فست فود چیست؟

در واقع فست فود غذایی است که سرو آن سریع و کارآمد است. معمولا هم مواد اولیه آن به نسبت دیگر صنایع ارزان تر و تهیه آن برای سرآشپزها هم راحت تر است. مهم ترین مسئله همین آسانی و راحتی فست فود است.

فست فودها همیشه می توانند وعده های غذایی رستورانشان را به سرعت آماده کنند و برنامه های مقرون به صرفه ای برای خودشان و مشتریانشان ارائه دهند. می توانند انواع همبرگرها و سیب زمینی های سرخ شده را به منو اضافه کنند و آیتم های جذاب را در قالب غذاهای محبوب به مشتریان پیشنهاد کنند و سودآوری رستورانشان را هدف بگیرند.

حالا دانستیم که رستوران های فست فود روی سرعت و راحتی تمرکز دارند و مهم ترین خواسته ی آن ها کاهش زمان انتظار مشتریان است. فکر کنید یک فست فود علاوه بر خدمات عالی روی مواردی که بالا ذکر کردیم، سفارش آنلاین، تحویل غذا و باشگاه مشتریان وفادار هم داشته باشد. اتفاقی که میفتد جذب مشتری در بلند مدت و اوقات خوش برای شما و کارکنان رستورانتان است. فست فود همین است و اگر خیلی زود مردم را به خواسته شان برسانید، شما را خیلی زود به رضایت و لبخند می رساند. اما چگونه قدم اول را برداریم و یک رستوران فست فود راه اندازی کنیم؟

پیشنهاد خواندن: مراحل راه اندازی فست‌فود (برآورد هزینه)

چگونه یک رستوران فست فود راه اندازی کنیم؟

راه اندازی رستوران فست فود زمانی می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد که شما با توجه به داشته ها و اهدافتان بتوانید خودتان را از دیگر رقبایتان متمایز کنید و خدماتی را ارائه دهید که شما را از دیگر رستوران ها جدا می کند و تا حدی جلو می اندازد. اما گام های این مسیر را بیایید با هم مرور کنیم تا در انتها بتوانید یک رستوران فست فود منحصر به فرد تاسیس کنید.

مرحله اول: تحقیق و تحلیل های فراوان

هر کسب و کاری هم که داشته باشید، باید از بازار هدفی که می خواهید به آن بفروشید اطلاعات جزئی و دقیقی داشته باشید. شما باید صدای دیگر فست فودها را بشنوید تا بتوانید صدایی تولید کنید که از دیگر صداها جذاب تر و حتی پردامنه تر باشد.

برای رستوران فست فود شما، جمع آوری داده ها درباره آخرین روندهای غذایی، تنوع غذاها و الگوهای رفتاری مشتریان راهگشاترین مسئله است. شما باید درباره این موارد به بینشی دست یابید تا کمکتان کند که پیشنهادات منو، تنوع قیمت ها و مسیرهای بازاریابی را مطابق با آنچه مخاطبان هدفتان را مجذوب خود می کند، تنظیم کنید.

زمانی که بازار هدفتان، نقاط ضعف و قوت این بازار، رقبای احتمالی و هزینه ها و فرصت های این مسیر را تحلیل کردید، می توانید یک رستوران فست فود آینده نگر تاسیس کنید که استراتژی‌هایی داشته باشد که نه تنها برای بقا، بلکه برای پیشرفت طراحی شده است. تنها از طریق چنین تحقیقات کاملی می توانید به طعم غنیِ موفقیتِ بلندمدت دست پیدا کنید.

افتتاح فست فود

مرحله دوم: طراحی بیزینس پلن (Business Plan)

طرح کسب و کار شما یک ابزار ناوبری است. یعنی به شما دورنمایی از آنچه می خواهید انجام دهید و در ادامه مسیر انجام می دهید ارائه می دهد. طرحی که واضح و شفاف جزئیات را شرح دهد و مؤلفه های مختلف را در بر بگیرد. این طرح جامع به عنوان یک سند زنده عمل می کند که در کنار کسب و کار تکامل می یابد و به شما کمک می کند تا فست فود خود را توسعه دهید، بنابراین نباید یکباره باشد و همیشه در این مسیر به شما اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهد. این طرح به شما کمک می کند تا ایده های رستورانتان را به مسیرهای قابل لمس و عملی برای موفقیت تبدیل کنید.

دو فایده اصلی در اینجا وجود دارد. اول، مفروضات کسب و کارتان را بررسی می کند و مسیرهای استراتژیک را می چیند تا بتوانید به جای درگیر شدن با پیچیدگی ها، بیشتر بر توسعه و نوآوری تمرکز کنید. دوم، این امکان را به شما می دهد تا با ذینفعان و سرمایه گذاران درباره ی اهداف و مقاصدتان مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از آن ها بگیرید. خاطرتان باشد که با تعریف اهداف و معیارهایی برای اندازه گیری آن ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که رستورانتان در مسیر رسیدن به اهداف خود گام برمی دارد یا نه.

پیشنهاد خواندن: چگونه یک رستوران فست فود موفق راه اندازی کنیم؟

مرحله 3: بررسی هزینه های مالی

در این نقطه شما اهداف کسب و کارتان را می دانید و می توانید مکتوب و مستدل نیازمندی ها مادی و معنوی خود را بیان کنید. اما منبع هزینه های مالی یکی از مسائلی است که در این لحظه باید بدان ها بپردازید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که سرمایه کافی برای راه اندازی رستوران خود را به تنهایی دارید، احتمالاً دیگر لازم نیست از سرمایه گذاران و موسسات مالی و بانک ها کمک بگیرید.

اما با این همه، ورود به تجارت رستوران فست فود به سرمایه گذاری مالی قابل توجهی نیاز دارد. هزینه های راه اندازی بر اساس عوامل متعددی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای مثال، یک مؤسسه ممکن است سرمایه گذاری اولیه را نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان تخمین بزند، در حالی که دیگری ممکن است بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان را کافی بداند.

بررسی منابع مالی باعث می شود تصویری شفاف از نیازهای مادی در ذهن شما شکل بگیرد. این یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید در این نقطه انجام دهید، زیرا در غیر این صورت، نمی توانید رستورانتان را در شیب ملایمِ پیشرفت های مادی و معنوی قرار دهید. وضوح و دقت در این مسائل به شما قوت قلب می دهد و می تواند اطمینان شما را برای انجام این کار جلب کند.

مرحله 4: انتخاب مکان رستوران

مکان ایدئالی که به دنبال آن هستید به اندازه ی توجه روی طراحی منو مهم و موثر است. شما باید مکانی را انتخاب کنید که به خیابان های اصلی شهر نزدیک باشد اما در محل طرح های ترافیک نباشد. برای مثال اگر مکان رستوران فست فودتان را نقطه ای در نظر بگیرید که عابران پیاده هر روز از آنجا می گذرند، احتمالا شانس دیده شدن و موفقیت بیشتری دارید. اما اگر مکان خلوتی را در نظر گرفتید که نیازمند رانندگی و حمل و نقل بود، حتما به مکانی برای پارکنیگ هم فکر کنید.

اما هنگامی که محیط های شلوغ را در نظر می گیرید، به نقاط مهمی مانند خیابان های شلوغ، بزرگراه های نزدیک به خروجی های محبوب، مراکز خرید و همچنین مناطق نزدیک به دانشگاه ها و مراکز خرید نزدیک و نزدیک تر می شوید. حجم بالایی از مخاطبان هدف شما در این دست خیابان ها رفت و آمد می کنند. راستی فراموش نکنید که باید هزینه های تعمیر و اجاره و حتی خرید هر مکانی را در نظر بگیرید. زمانی که امکانات مختلف را می سنجید، مدل کسب و کارتان به شما این اجازه را می دهد که هزینه پرداخت‌های اجاره یا قسط وام مسکن، آب و برق، مالیات و هزینه‌های نیروی کار را برای خودتان شفاف کنید.

افتتاح فست فود

مرحله ۵: طراحی منوی رستوران فست فود

در این گام غذاهای رستوران فست فود خود را انتخاب کنید. سپس اقلام مورد نیاز برای تهیه این خوراکی ها را مکتوب کنید. به یار بسپارید که منوی رستوران شما یکی از قوی ترین ابزارهای موجود در دست شماست که قدرت جذب و حفظ مشتریان را دارد.

هنگامی که منوی رستورانتان را طراحی می کنید، حواستان باشد که اندازه و قیمت وعده های غذایی را با عادات غذایی مشتریان هدفتان هم سو کنید. یا شاید نیاز داشته باشید که از همکارانتان مشورت بگیرید و پس از مدتی، خودتان منویی طراحی کنید که خاص شما و مشتریان شما باشد. البته در این مسیر نرم افزار رستوران می تواند شما را تا حد خوبی بیش شما را تقویت کند.

توجه داشته باشید که منوی شما باید با تجهیزات آشپزخانه ای و مهارت هایی که کارکنانتان دارند هم سو باشد. در مجموع، پیشنهادات منوی شما اگر بتواند خلاقیت آشپزی و کارایی عملیاتی تان را معکوس کند و در مسیر آماده سازی، سرعت و دقت را چاشنی کار خود کند و با هزینه های متغیر بازار سازگار شود، سودآوری شما را تا حد مطلوبی تضمین کرده است. البته خواندن این مقاله هم خالی از لطف نیست. ۰ تا ۱۰۰ طراحی داخلی دکوراسیون فست فود + ۸ نکته. کلیک کنید.

مرحله ۶: ایجاد روابط تجاری

مرحله پنجم، برقراری روابط عمیق و موثر، می تواند تا حد زیادی موفقیت یا شکست رستوران شما را تعیین کند. برای مثال اگر با تامین کنندگان مواد غذایی شریک شوید و به طور مداوم مواد اولیه تازه و باکیفیت را با قیمتی مناسب برای کسب و کارتان تهیه کنید، یک زنجیره ارتباطی ساخته اید که تهیه مواد غذایی شما را به آسانی جلو می برد. همچنین روابط قراردادی ایجاد کنید که شرایط واضحی را برای هر دو طرف فراهم کند و به شما امکان تنفس در فضای رقابتی را بدهد و برای جلو افتادن از دیگر رستوران داران به شما انگیزه دهد.

همچنین با کارکنانتان روابط دوستانه ای را ایجاد کنید تا آن ها هم مبلغان برند شما باشند و موفقیت کسب و کار شما را به ارمغان آورند. نقطه شروع جذب استعدادهای خارق العاده و حفظ آن ها فرهنگ مجموعه شماست که حقوق رقابتی، مزایا و فرصت هایی برای پیشرفت ارائه می دهد.

مرحله 6: افتتاح رستوران فست فود

مرحله آخر هم فرارسید. حالا باید همه چیز را در افتتاحیه رستوران خود هماهنگ و نهایی کنید. تبریک می گویم. اینجا باید مطمئن شوید که همه تجهیزات در شرایط شروع هستند، کارکنان آموزش دیده و آماده کار هستند و مسائل مربوط به بازاریابی برای جذب مشتریان آماده شده اند. قبل از راه‌اندازی رسمی، یک شب را برای میزبانی از دوستان و خانواده در نظر بگیرید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید همه چیز را کنترل کنید.

به خاطر داشته باشید که افتتاحیه باشکوه رستورانتان را از طریق رسانه های اجتماعی، تبلیغات محلی و رویدادهای اجتماعی برای جذب مشتریان تبلیغ کنید. حتما تخفیف های ویژه ای را در نظر بگیرید تا مردم تشویق شوند که رستوران شما را امتحان کنند. پس از باز شدن درها، آماده باشید تا براساس بازخورد مشتری و روند بازار، خودتان را تطبیق دهید و حرکت کنید.

افتتاح فست فود

نتیجه گیری

راه اندازی یک رستوران فست فود کار کوچکی نیست، اما با برنامه ریزی دقیق، توجه به جزئیات و تمایل به سازگاری، می توانید خود را برای موفقیت در این صنعت رقابتی آماده کنید. با دنبال کردن این مراحل و استفاده از نکات و ترفندهای ارائه شده، می توانید یک فست فود پررونق ایجاد کنید که مشتریان وفادار را جذب و حفظ کند.

ماپرا در تمام این مراحل کنار شماست و فرصتی را برای شما مهیا می کند تا بتوانید در تمام مراحل روندهای عالی را ایجاد کنید، بازخورد بگیرید و سپس بهبود دهید. برای کسب مشاوره رایگان، حتما از ماپرا دیدن و پیشنهادها را دنبال کنید. فقط کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

h-caferes

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
امتیاز دادن به این نوشته post