Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونه تحول دیجیتال رستوران را آغاز کنیم؟

چگونه تحول دیجیتال رستوران

فهرست مطالب

تحول دیجیتالِ رستوران در این سال ها کاملا اجتناب ناپذیر است. شما برای باقی ماندن در این بازار رقابتی و افزایش فروش و بهبود تجربه مشتریان در رستورانتان، بهتر است از ابزارهای دیجیتال بهره بگیرید. پس اگر از روندهای دیجیتال استقبال کنید، همه چیز برای رستوران شما ساده و درهای بزرگ پیشرفت و ترقی به روی رستوران شما باز می شود. در این مقاله، روش های اصولی یک سفر هیجان انگیز را با هم مرور می کنیم. سفری که در پایان موجب موفقیت رستوران شما و تحول دیجیتال کسب و کارتان می شود. همچنین می آموزید که مزایای تحول دیجیتال در رستوران چیست. قبل از اینکه درباره مزایای استفاده از فناوری دیجیتال و توصیه های موردنیاز برای پیاده سازی آن در رستورانتان صحبت کنیم، اجازه دهید آمار را با هم مرور کنیم.

  • اخبار فناوری رستوران اشاره می کند که در سال گذشته، نزدیک به 60 درصد از سفارشات دیجیتالی غذا از طریق اپلیکیشن های موبایل انجام شده است.
  • NRC  بیان می کند که سفارش دیجیتال و تحویل از سال 2014، سیصد درصد سریع تر از ترافیک صرف غذا افزایش یافته است.
  • طبق AppMySite، 70 درصد از مشتریان ترجیح می دهند غذا را به صورت آنلاین سفارش دهند و آن را تحویل بگیرند .
  • طبق آمارPublicis Sapient ، نزدیک به 39 درصد از مشتریان ترجیح می دهند سفارشات خود را از طریق اپلیکیشن های موبایل یا پلتفرم های آنلاین ثبت کنند و بر نقش حیاتی کانال های دیجیتال در رستوران های خدمات سریع تاکید دارند.

تحول دیجیتال رستوران

حالا شاید این پرسش اصلی طرح شود که مگر استفاده از فناوری های دیجیتال چه مزایایی دارد؟

بهبود تجربه مشتری

منوهای آنلاین برای رستوران ها، سیستم های سفارش آنلاین، کیوسک‌های سفارشگیر، برنامه های تلفن همراه برای سفارش و پرداخت‌های آنلاین تنها بخشی از یک روند بهینه برای رستوران شماست. اما این ها چه وجه مشترکی با هم دارند؟ هدف همه آن ها ارائه یک تجربه یکپارچه و راحت برای مشتری، از سفارش تا پرداخت است. رستوران های دیجیتال از این فناوری ها برای ساده سازی عملیات، کاهش زمان انتظار، افزایش رضایت مشتری و رشد رستوران با کارآمدتر و لذت بخش‌تر کردن تجربه حضور مشتریان استفاده می‌کنند.

تحول دیجیتال رستوران

افزایش کارایی عملیاتی

استفاده از فناوری نرم افزار رستوران برای انجام سریع تر کارها، خطرات خطا را کاهش می‌دهد، در زمان صرفه‌جویی می‌کند و هزینه‌های نیروی کار را کاهش می دهد. رستوران ها با خودکار کردن وظایفی مانند پردازش سفارش، مدیریت موجودی و رسیدگی به پرداخت، می توانند عملیات را ساده‌تر کنند و بیشتر بر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان تمرکز کنند.

 

 بهبود تجربه مشتری

منوهای آنلاین برای رستوران ها، سیستم های سفارش آنلاین، کیوسک‌های سفارشگیر، برنامه های تلفن همراه برای سفارش و پرداخت‌های آنلاین تنها بخشی از یک روند بهینه برای رستوران شماست. اما این ها چه وجه مشترکی با هم دارند؟ هدف همه آن ها ارائه یک تجربه یکپارچه و راحت برای مشتری، از سفارش تا پرداخت است. رستوران های دیجیتال از این فناوری ها برای ساده سازی عملیات، کاهش زمان انتظار، افزایش رضایت مشتری و رشد رستوران با کارآمدتر و لذت بخش‌تر کردن تجربه حضور مشتریان استفاده می‌کنند.

تصمیمات مبتنی بر داده

تجزیه و تحلیل روندها به رستورانتان کمک می کند تا الگوهای رفتار مشتری و ترجیحاتش را درک کنند. با تجزیه و تحلیل این داده‌ها صاحبان رستوران می توانند موجودی را بهینه کنند و آیتم های منو را بهبود ببخشند که منجر به سودآوری بیشتر می شود.

کاهش هزینه های رستوران

یکی از عوامل کلیدی راه اندازی یک رستوران موفق، حفظ تعادل مناسب بین درآمد و هزینه برای سودآوری است. از یک طرف، استفاده از سیستم های مدیریت موجودی و کاهش مصرفی ها و دورریزهای وعده ها به رستوران شما کمک می کند تا فرآیندهای سفارش را بهینه کنید. از سوی دیگر، با پیاده سازی راه هایی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتری های وفادار (مثلاً با برنامه هایی در باشگاه مشتریان) می توانید بیش از گذشته بر افزایش فروش رستوران تمرکز کنید.

تحول دیجیتال رستوران

اما از چه راهکارهای دیجیتالی می توانم در رستورانم استفاده کنم؟

بسیاری از راه حل های دیجیتال را می توان در رستوران شما پیاده کرد. اجازه دهید چند مورد از محبوب ترین ها را نام ببریم و شرح دهیم تا تصویری مختصر از آنچه باید جستجو کنید و با چه چیزی شروع کنید به شما ارائه دهیم.

1. وب سایت رستوران با سیستم سفارش آنلاین

هنگام تجزیه و تحلیل رفتار و ترجیحات مشتری، Fundera اطلاع می دهد که تقریباً 31 درصد از مصرف کنندگان حداقل دو بار در هفته از خدمات تحویل غذا توسط شخص ثالث استفاده می کنند. با این حال، طبق فناوری Hospitality Technology 70 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند مستقیماً از یک رستوران سفارش دهند و مطمئن شوند که پول آن ها مستقیماً به مؤسسه می‌رود تا به سمت خدمات شخص ثالث. پس وب سایت رستورانتان را طراحی کنید و حتما سیستم سفارش آنلاین را راه بیاندازید.

پیشنهاد خواندن: بهترین راهکار طراحی سایت سفارش آنلاین غذا. کلیک کنید.

۲. برنامه های موبایل

در عصر تکنولوژی و پیشرفت در عرصه های دیجیتالی، مردم به استفاده از برنامه ها برای کارهای مختلف از جمله سفارش غذا عادت کرده اند. در حالی که بسیاری به برنامه های تحویلِ شخص ثالث مانند اسنپ فود متکی هستند، اما همچنان می توانند مستقیماً با برنامه تلفن همراه سفارششان را ثبت کنند. شما به عنوان یک رستوران دار می توانید به راحتی برنامه های iOS و Android را با استفاده از یک برنامه ساز ساده ایجاد کنید و روندهای سفارش آنلاین رستورانتان را بهبود دهید.

۳. منوی دیجیتال رستوران

یکی دیگر از فناوری‌هایی که به شدت توصیه می شود، ایجاد منوی آنلاین برای رستوران است. می پرسید چرا؟ تصور کنید به یک وب سایت رستوران دسترسی دارید و منو را به صورت PDF دانلود می کنید. به راحتی در دسترس نیست و خواندنش شاید چندان هم آسان نباشد. در عوض، می توانید یک منوی آنلاین بسازید که قابل مشاهده در هر دستگاهی باشد. از جمله موبایل و سیستم. علاوه بر این، شما همچنین می توانید آن را از طریق یک QR کد به اشتراک بگذارید. به عبارت دیگر، شما یک منوی QR کدادار ایجاد می کنید و مشتریان شما آن را با تلفن همراه خود اسکن می کنند و منوی شما را می بینند. از این فرآیند از قبل با سیستم سفارش آنلاین ادغام شده باشد، مشتریانتان می توانند پس از اسکن QR کدها، سفارشات خود را ثبت و سپس پرداخت کنند.

۴. کمپین های بازاریابی هدفمند

کمپین های بازاریابی هدفمند نمونه دیگری است از روندهایی که باعث می شوند شما از طریق کانالهای مختلف می توانند تعامل مشتری را افزایش دهند و فروش را افزایش دهند. شما می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های خود پیام های بازاریابی شخصی را برای مشتریان خود ارسال کنید.

تحول دیجیتال رستوران

پیشنهاد خواندن: دیجیتال مارکتینگ رستوران + ۱۲ استراتژی برتر. کلیک کنید.

  • پیام های یادآوری: به طور خودکار برای مشتریانی که مدتی است سفارشی ثبت نکرده اند پیام های حمایتی و یادآوری ارسال کنید. • پیام های وفاداری: تعدادی پیام آماده کنید برای مشتریانی که چندین سفارش داده‌اند و بیشتر اوقاتشان را در رستوران شما می گذرانند. • پیام های مبتنی بر رویداد: هنگام رویدادهای خاص در ماه و سال، پیام ارسال کنید و آن ها را برای صرف یک وعده غذا در رستورانتان فرابخوانید. برای مثال روز تولد یا سالگرد ازدواج و تولد فرزاندن و… .5. کیوسک های سفارشگیر کیوسک سفارشگیر راه حل نوآورانه ای برای تعامل با مشتری، ارائه می دهد که موجب می سود رستوران شما چند سطح ارتقا یابد. این کیوسک ها سفارش را ساده می کنند، زمان انتظار را کاهش می دهند و دقت پردازش سفارش را افزایش می دهند. آن ها همچنین به مشتریان اجازه می دهند تا سفارشات خود را به راحتی و ایمن ثبت کنند و تراکنش ها را کامل کنند و رضایت کلی را بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

h-caferes

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
امتیاز دادن به این نوشته post