تحول دیجیتالِ رستوران در این سال ها کاملا اجتناب ناپذیر است. شما برای باقی ماندن در این بازار رقابتی و افزایش فروش و بهبود تجربه مشتریان در رستورانتان، بهتر است از ابزارهای دیجیتال بهره بگیرید. پس اگر از روندهای دیجیتال استقبال کنید، همه چیز برای رستوران شما ساده و درهای بزرگ پیشرفت و ترقی به روی رستوران شما باز می شود. در این مقاله، روش های اصولی یک سفر هیجان انگیز را با هم مرور می کنیم. سفری که در پایان موجب موفقیت رستوران شما و تحول دیجیتال کسب و کارتان می شود. همچنین می آموزید که مزایای تحول دیجیتال در رستوران چیست. قبل از اینکه درباره مزایای استفاده از فناوری دیجیتال و توصیه های موردنیاز برای پیاده سازی آن در رستورانتان صحبت کنیم، اجازه دهید آمار را با هم مرور کنیم.
حالا شاید این پرسش اصلی طرح شود که مگر استفاده از فناوری های دیجیتال چه مزایایی دارد؟
استفاده از فناوری نرم افزار رستوران برای انجام سریع تر کارها، خطرات خطا را کاهش میدهد، در زمان صرفهجویی میکند و هزینههای نیروی کار را کاهش می دهد. رستوران ها با خودکار کردن وظایفی مانند پردازش سفارش، مدیریت موجودی و رسیدگی به پرداخت، می توانند عملیات را سادهتر کنند و بیشتر بر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان تمرکز کنند.
منوهای آنلاین برای رستوران ها، سیستم های سفارش آنلاین، کیوسکهای سفارشگیر، برنامه های تلفن همراه برای سفارش و پرداختهای آنلاین تنها بخشی از یک روند بهینه برای رستوران شماست. اما این ها چه وجه مشترکی با هم دارند؟ هدف همه آن ها ارائه یک تجربه یکپارچه و راحت برای مشتری، از سفارش تا پرداخت است. رستوران های دیجیتال از این فناوری ها برای ساده سازی عملیات، کاهش زمان انتظار، افزایش رضایت مشتری و رشد رستوران با کارآمدتر و لذت بخشتر کردن تجربه حضور مشتریان استفاده میکنند.
اما از چه راهکارهای دیجیتالی می توانم در رستورانم استفاده کنم؟
بسیاری از راه حل های دیجیتال را می توان در رستوران شما پیاده کرد. اجازه دهید چند مورد از محبوب ترین ها را نام ببریم و شرح دهیم تا تصویری مختصر از آنچه باید جستجو کنید و با چه چیزی شروع کنید به شما ارائه دهیم.
هنگام تجزیه و تحلیل رفتار و ترجیحات مشتری، Fundera اطلاع می دهد که تقریباً 31 درصد از مصرف کنندگان حداقل دو بار در هفته از خدمات تحویل غذا توسط شخص ثالث استفاده می کنند. با این حال، طبق فناوری Hospitality Technology 70 درصد از مصرفکنندگان ترجیح میدهند مستقیماً از یک رستوران سفارش دهند و مطمئن شوند که پول آن ها مستقیماً به مؤسسه میرود تا به سمت خدمات شخص ثالث. پس وب سایت رستورانتان را طراحی کنید و حتما سیستم سفارش آنلاین را راه بیاندازید.
پیشنهاد خواندن: بهترین راهکار طراحی سایت سفارش آنلاین غذا. کلیک کنید.
در عصر تکنولوژی و پیشرفت در عرصه های دیجیتالی، مردم به استفاده از برنامه ها برای کارهای مختلف از جمله سفارش غذا عادت کرده اند. در حالی که بسیاری به برنامه های تحویلِ شخص ثالث مانند اسنپ فود متکی هستند، اما همچنان می توانند مستقیماً با برنامه تلفن همراه سفارششان را ثبت کنند. شما به عنوان یک رستوران دار می توانید به راحتی برنامه های iOS و Android را با استفاده از یک برنامه ساز ساده ایجاد کنید و روندهای سفارش آنلاین رستورانتان را بهبود دهید.
یکی دیگر از فناوریهایی که به شدت توصیه می شود، ایجاد منوی آنلاین برای رستوران است. می پرسید چرا؟ تصور کنید به یک وب سایت رستوران دسترسی دارید و منو را به صورت PDF دانلود می کنید. به راحتی در دسترس نیست و خواندنش شاید چندان هم آسان نباشد. در عوض، می توانید یک منوی آنلاین بسازید که قابل مشاهده در هر دستگاهی باشد. از جمله موبایل و سیستم. علاوه بر این، شما همچنین می توانید آن را از طریق یک QR کد به اشتراک بگذارید. به عبارت دیگر، شما یک منوی QR کدادار ایجاد می کنید و مشتریان شما آن را با تلفن همراه خود اسکن می کنند و منوی شما را می بینند. از این فرآیند از قبل با سیستم سفارش آنلاین ادغام شده باشد، مشتریانتان می توانند پس از اسکن QR کدها، سفارشات خود را ثبت و سپس پرداخت کنند.
کمپین های بازاریابی هدفمند نمونه دیگری است از روندهایی که باعث می شوند شما از طریق کانالهای مختلف می توانند تعامل مشتری را افزایش دهند و فروش را افزایش دهند. شما می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های خود پیام های بازاریابی شخصی را برای مشتریان خود ارسال کنید.
پیشنهاد خواندن: دیجیتال مارکتینگ رستوران + ۱۲ استراتژی برتر. کلیک کنید.
همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید