Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چرا تحقیقات اولیه و تعیین کانسپت مهم است؟

تحقیقات اولیه و تعیین کانسپت رستوران

فهرست مطالب

آیا شما هم رویای داشتن یک رستوران موفق را در سر دارید؟ اگر پاسخ شما «بله» است، پس احتمالاً انبوهی از سوالات را همیشه با خود مرور می‌کنید: از کجا شروع کنم؟ چه موضوعی برای رستورانم انتخاب کنم؟ چگونه مشتریان مناسب رستورانم را جذب کنم؟ چگونه رقبایم را شناسایی و تحلیل کنم؟ شاید تا صبح بتوان لیستی از این دست سوالات ارائه داد اما باید آگاه بود که این سوالات هیچ گاه تمام نمی شوند، اما حتما می دانید که پاسخ این سوالات را با اطمینان می توانید کسب کنید و سپس مسیری طراحی کنید تا رستوران موفقی را که در پی راه اندازی آن هستید بازگشایی کنید.

در همایش آموزشی از «کانسپت تا مدیریت»، شما نه تنها مسیر دقیق راه‌اندازی یک رستوران را خواهید آموخت، بلکه با حمایت متخصصان و ابزارهای حرفه‌ای، به یکی از مدیران موفق صنعت رستوران داری تبدیل خواهید شد. در ادامه، به شما نشان می‌دهیم که اولین و مهم‌ترین قدم برای رسیدن به این موفقیت چیست: تحقیقات اولیه و تعیین کانسپت.

تحقیقات اولیه: اساس موفقیت

رستوران شما پیش از آن‌که مکانی برای سرو غذا یا رفت و آمد انسان ها برای یک تجربه ی خوش طعم برای وعده شام یا ناهار باشد، ضرورتا باید هویتی و داستانی برای ارائه به انسان ها نیز داشته باشید. این هویت ساختنی و مستلزم عمق اندیشی و درگیری با مفاهیم اولیه است. برای دست یافتن به این هویت و معنا، لازم است که تحقیقات اولیه را شروع کنید.

  • تحلیل بازار محلی: محله و منطقه‌ای را که برای راه اندازی رستورانتان انتخاب کرده اید با دقت بررسی کنید. چه نوع رستوران هایی در اطراف محل شما وجود دارد؟ آیا این رستوران ها از استقبال چشمگیری برخوردارند؟ آیا توانسته اند مشتریانشان را جذب و حفظ کنند؟ به این نکته توجه داشته باشید که بررسی های شما در جهت رسیدن به پاسخی شفاف است. پس حتما برای تحلیل این بازار به داده های کلی اکتفا کنید. همچنین بررسی کنید که چه نیازی در منطقه‌ای که قصد راه‌اندازی دارید وجود دارد؟ آیا مردم به رستورانی با غذای سالم و ارگانیک نیاز دارند یا محیطی برای دورهمی‌های خانوادگی؟ اگرچه این اولین مرحله است اما انجام آن شما را چندین و چند گام جلو می اندازد. کافی است در این مسیر صبور و دقیق باشید، همه‌ی اطلاعات به سمت شما روانه می شوند.
  • شناسایی رقبا: نگاهی به رقبا بیندازید. نقاط ضعف و قوت آن‌ها چیست؟ چگونه می‌توانید متفاوت و متمایز عمل کنید؟ آیا آن ها از مسیر خاصی بهره برده اند؟ از چه فرمول هایی برای جذب و نگه‌داشت مشتری استفاده می کنند؟ پاسخ به این سوالات برای شما حکم پیدا کردن نقشه گنج را دارد. اگر بدانید که دیگران از چه طریق در این مسیر موفق شده اند، تا اندازه ای برای انجام این هدف قوت قلب می گیرید.
  • شناسایی مشتریان هدف: چه کسانی مخاطبان اصلی شما هستند؟ خانواده‌ها، جوانان، یا شاید کارمندان اداری؟ اگر بدانید که برای چه قشری قرار است آشپزی کنید، دقیق تر می توانید در طراحی منو و آیتم های غذایی تصمیم گیری کنید. برای مثال اگر رستوران فست فود شما نزدیک یک دانشکده است، احتمالا در طول روز دانشجوها به شما برای خرید سیب زمینی سرخ شده یا برگرهای خوشمزه مراجعه کنند. شما می توانید با در نظر گرفتن علایق مشتری هدفتان، سود را در بلند مدت افزایش دهید.

تعیین کانسپت: داستان رستوران خود را بنویسید

کانسپت، همان چیزی است که رستوران شما را از دیگران متمایز می‌کند. کانسپت همان چیزی است که به رستوران شما موقعیت برتری نسبت به دیگران می دهد. فرض کنید که یک رستوران محلی در جاده چالوس هستید و می خواهید غذاهای مخصوص به همان شهر را در منو جای دهید. قطعا با توجه به این مسئله، آیتم های غذایی، دکوراسیون رستورانتان و تجربه ای که می خواهید برای مشتری رقم بزنید شکل می گیرد. به طور کلی، کانسپت می‌تواند به شکل‌های مختلفی ظاهر می شود:

  • نوع غذا: آیا شما می‌خواهید غذاهای محلی یا فست فود سرو کنید؟ سپس آیا می توانید برای غذاهایی که سرو می کنید داستانی در نظر بگیرید تا مشتری ها بیشتر از طعمِ آن غذا، بخواهند داستانش را بدانند و سپس به سفارش دهی ترغیب شوند؟
  • محیط و طراحی داخلی: آیا رستوران شما محیطی مینیمال خواهد داشت یا دکوراسیونی لوکس؟ برای نوع طراحی رستورانتان چه داستانی دارید؟ آیا مشتری ها می توانند به این کنجکاوی شان پاسخ دهند که چرا این رستوران از میزهای گرد با نوری گرم استفاده کرده؟ از احساسات آدم ها در رستورانتان بهره بگیرید تا زمان بیشتری با هویت برند شما درگیر شوند.
  • تجربه مشتری: آیا هدف شما ایجاد محیطی دنج برای قرارهای عاشقانه است یا فضایی شلوغ و پرانرژی برای جمع‌های دوستانه؟ اگر قرار است به آن ها برای یک جمعه دوستانه در بعدازظهر فرصتی برای یک دورهمی می دهید، حتما در نظر بگیرید که باز هم طراحی منو و دکوراسیون را باید متناسب سازی کنید.

کانسپت شما پیش از آن که مشتری هدفش را جذب کند، به کارکنان رستورانتان این امکان را می دهد که بتوانند در طراحی منو و حتی انتخاب موسیقی پس زمینه هم به انتخاب های معقول و راهگشایی برسند.

تحقیقات اولیه و تعیین کانسپت رستوران

چرا همایش از کانسپت تا مدیریت؟

ماپرا با سال‌ها تجربه در زمینه نرم افزار مدیریت رستوران و ارائه راهکارهای جامع برای مسیری نوین و زودبازده، به شما کمک می‌کند تا این مسیر را با اطمینان و آرامش از نتیجه گیری طی کنید. در دوره از کانسپت تا مدیریت، شما با مراحل زیر دقیق و اصولی آشنا خواهید شد:

  • چگونه تحقیقات بازار را انجام دهید؟
  • چه عواملی در انتخاب مکان رستوران تاثیرگذار هستند؟
  • چگونه کانسپتی طراحی کنید که به نیازهای مشتریان پاسخ دهد؟

گام اول موفقیت تحقیق و برنامه ریزی است

فرض کنید بدون طی کردن یکی از مهم ترین گام های این مسیر رستورانتان را افتتاح کرده اید. برای مثال هنوز مشتری هدفتان را شناسایی نکرده اید اما فضای داخلی را بسیار جذاب طراحی کرده اید. آيا منوی شما می تواند به نیازهای بازار هدف پاسخ دهد در حالی که مشتری هدفی تعریف نکرده اید؟ نتیجه کاملا واضح است. شما باید یک شکست زودهنگام را متحمل شوید.

در این نقطه است که دوره از کانسپت تا مدیریت به کمک شما رستوران دار عزیز می آید. ما به شما می گوییم که چگونه از این اشتباهات جلوگیری کنید و در همان ابتدا پایه ‌های موفقیت را طوری بنا کنید که مسیر رشد رستورانتان حتی در ماه های اول هم صعودی باشد.

تحقیقات اولیه و تعیین کانسپت رستوران

به جای تردید، اقدام کنید!

راه‌اندازی یک رستوران موفق، نیازمند دانش و تجربه است. با شرکت در همایش از کانسپت تا مدیریت، اولین و مهم‌ترین قدم را برای ساختن آینده‌ای درخشان بردارید. همین امروز ثبت‌نام کنید و رویای رستوران خود را به واقعیت تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

h-caferes

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید