باز کردن یک رستوران فست فود پیچیده است اما نیاز به دانش عمیق و همیشگی دارد. جای تعجب نیست که بسیاری از رستوران داران نوپا به دلیل چالش ها و موانعی که در انتظار آن هستند، ناامید می شوند اما راه اندازی یک رستوران سودآور با آماده سازی و برنامه ریزی درست واقعا جذاب و دست یافتنی است.
برای این که شانس موفقیتتان را افزایش دهید، این عناصر کلیدی را در نظر بگیرید، زیرا که همه آن ها زیربنای رستوران شما را تشکیل می دهند و شامل این 5 حوزه می شود:
به طور سنتی، اپراتورها برای ترکیب همه این عناصر به یکباره تلاش میکردند، و اغلب بر روی مناطق خاصی تمرکز میکردند تا دیگران را کنار بگذارند. در نتیجه، فرآیندها تکه تکه می شوند که منجر به ناکارآمدی، هزینه های عملیاتی بالاتر و کاهش درآمد می شود. اما معرفی پلتفرم های مدیریت رستوران پیشرفته مانند Syrve به حل این مشکل دیرینه با ادغام همه این فرآیندها در یک سیستم یکپارچه کمک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی دقیقتر به این پنج حوزه بیندازیم و اینکه سیرو چگونه میتواند به هر کدام کمک کند.
جنبه عملیاتی کارها بسته به نوع رستوران، روی چهار حوزه اصلی تمرکز دارد. نرم افزار رستوران، کنترل موجودی، مدیریت آشپزخانه و تحویل غذا.
نرم افزار رستوران ماپرا یک راه حل پیشرفته ارائه می دهد که تمام این الزامات را برآورده می کند. ماپرا یک رابط کاربری آسانی دارد که سفارش گیری را ساده می کند، همچنین کارکنان را با پیشنهادات پرفروش آشنا می کند، به تیم شما آمادگی مقابله با هر چالشی را می دهد.
اگر بدون تجزیه و تحلیل دقیق رستورانتان را افتتاح کنید، انگار که با چشمان بسته همه چیز را اداره می کنید. برای یک عملکرد موفقیت آمیز، نیاز مشتریان و موجودی ها و توانمندی خودتان و رستورانتان را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که بررسی دقیق و صحیح، حدس و گمان های بیهوده را حذف می کند و به شما امکان می دهد موجودی ها را بهینه کنید، ضایعات رستورانتان را به حداقل برسانید و برای افزایش تقاضا آماده شوید.
برای سنجش عملکرد رستوران خود و بهبود بهرهوری روزانه و ماهانه و حتی سالانه، به تصویری با وضوح بالا از دادههایی که برای کسب و کار شما اهمیت بیشتری دارد، ترجیحاً در زمان واقعی نیاز دارید. درآمد و هزینه ها بدیهی است که مهمترین شاخص های کلیدی عملکرد در اینجا هستند. اما شما همچنین باید در مورد جزئیات دانه ای مانند هزینه های مواد تشکیل دهنده، قیمت های تحویل و عملکرد آشپزخانه مطلع باشید. باید بگویم که همه این ها را نرم افزار رستوران ماپرا به شما می دهد.
جذب کارکنان خبره و کارکشته یک مسئله است اما مدیریت آن ها یک مسئله دیگر است. با توجه به آمارهایی که تازگی منتشر شده و نشان می دهد که نرخ جا به جایی کارکنان رستوران ها افزایش داشته، پس ضروری است که کارکنان رستورانتان را مدیریت و برای رسیدن به اهدافتان رهبری کنید. در این فرایند شما باید برنامه ریزی دقیق برای کارهای آن ها داشته باشید، اهداف کاری را برای تک تک آن ها تعریف کنید، بر عملکرشان نظارت داشته باشید و حضور و غیابشان را همواره رصد کنید. اما پیش از همه این ها، شما به عنوان یک مدیر باید روحیه کارکنانتان و مشغله های آن ها را نیز هدایت کنید و آن ها را همیشه پرانرژی و خوش حس و حال در رستوران مشاهده کنید.
اما به خاطر داشته باشید که برنامه ریزی دقیق برای کارکنان یکی از کارهای مهمی است که باید در همان ابتدای کار برای آن زمان بگذارید. برای مثال با کمک پیشبینی هوش مصنوعی، میتوانید تعیین کنید که در یک شیفت به چه تعداد کارمند نیاز دارید.
خودتان هم خوب می دانید که منوی رستوران فست فود شما تعیین کننده موفقیت یا شکست شماست. زیرا که علاوه بر طراحی خوب و قیمت مناسب، باید با ظرفیت آشپزخانه همخوانی داشته باشد. برای برآورده کردن این الزامات، باید سودآوری کلی هر غذا را در نظر بگیرید. در صنعتی که هزینه های نیروی کار و قیمت مواد در نوسانی ثابت هستند بسیار حیاتی است که منوی رستورانتان را با این موارد تطبیق دهید. شما مگر نمی خواهید بهترین مشتریان خود را بشناسید و برای افزایش تقاضا آماده باشید؟ پس طوری منو را طراحی کنید که بتوانید موارد دلخواهتان را بازخورد بگیرید.
یک منوی مهندسی شده غذاهای سودآور و بدون سود را به شما نشان می دهد. در نتیجه، میتوانید به راحتی غذاهایی را که فروش ندارند حذف و آن هایی را که سودآورند تبلیغ کنید.
پیشنهاد خواندن: ده قدم طلایی برای طراحی منوی رستوران که مشتریان شما را جذب میکند.
مهم نیست که در چه شغلی هستید، رضایت مشتری کلید موفقیت کسب و کار شماست. در صنعت رستوران داری، زمانی که یک محصول و خدمت با کیفیت را ارائه می دهید، در واقع دارید به انسان ها این پیام را می دهید که شما و احساس خوشایند شما برای ما اهمیت دارد. ما می خواهیم شما تجربه دلچسبی در رستوران ما داشته باشید. بعد از اینکه این پیام را توانستید به مشتریان مخابره کنید، مرحله بعد این است که به این ارتباط عمق ببخشید و آن ها را بارها و بارها به رستورانتان بازگردانید. از طریق باشگاه مشتریان، شما می توانید به آن ها پیشنهادهایی ارائه دهید که آن ها را باز هم برای سفارش گرفتن از شما ترغیب کند و این گونه پس از مدتی، باشگاهی از مشتریان وفادار خواهید داشت که به رستوران شما به عنوان اولین گزینه در لحظات گرسنگی فکر می کنند.
برای افتتاح رستوران فست فود این نکات را مرور کنید و بارها و بارها برای گام برداشتن در مسیر همه موارد را امتحان کنید. شما می خواهید کسب و کارتان سودآور و پررونق باشد، پس طبیعی است که در این مسیر همه آنچه را که دارید به کار بگیرید. خاطرتان باشد که ماپرا مجموعه ای از این ابزارهاست که می تواند در این زمینه کمکتان کند. از نظر ایجاد رابطه، ماپرا به شما امکان می دهد زمان ثبت سفارش و آیتم های پرطرفدار منو و جزئیات دیگر را در پایگاه داده همواره مشاهده کنید. مثلا اگر مشتریان در رستوران شما جشن تولدی را برنامه ریزی کنند، سیستم این مسئله را به خاطر می سپارد و می توانید دفعه بعد تجربه شخصی تر و جذاب تری را برای آن ها ارائه دهید. برای شروع، فقط کلیک کنید.
همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید