پیچیدگی موفقیت رستوران و کافه برای افزایش فروش، کاهش هزینه ها و تداوم سودآوری بر هیچ صاحب رستورانی پوشیده نیست. در صنعت رقابتی رستورانداری و کافه داری، صاحبان و مدیران همواره می بایست به دنبال راههای نوآورانه برای موفقیت باشند. در میانِ این نوآوری ها، مهارت استفاده از داده ها و تصمیم گیری مبتنی بر داده (داده محوری) در مدیریت رستوران و کافه اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. داده محوری به رستوران و کافه کمک می کند، به جای قدم زدن در تاریکی و تصمیم گیری براساس فرضیات و احساسات درونی، حقیقت کسب و کار خود را دریابند و تصمیمات استراتژیک براساس داده ها برای کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری اتخاذ کنند. در این مقاله، قدرت تصمیمگیری مبتنی بر داده در مدیریت رستوران و کافه را بررسی میکنیم و 10 راهنمای داده محور برای کاهش هزینه ها ارائه می دهیم.
تصمیم گیری مبتنی بر داده فرآیندی است که در آن رستوران و کافه عملیات و اهداف استراتژیک خود را بر اساس داده های عینی و تحلیل شده هدایت می کنند. برخلاف فرآیندهای تصمیم گیری سنتی که بر قضاوت ها و مفروضات ذهنی تکیه می کنند، این روش ریشه در داده های ملموس دارد. در مدیریت رستوران، تصمیم گیری مبتنی بر داده به کسب و کارها کمک می کند تا رفتار مشتری، عملکرد فروش، ساختار هزینه و کارایی عملیاتی را بهتر درک کنند. داده هایی که از آن ها صحبت می کنیم، همان حقایق کسب و کارمان هستند. حقایقی که به ما بینشی عمیق درخصوص گذشته کسب و کار برای تصمیم های آینده می دهند.
همان طور که اشاره شد، داده محوری یک فرایند است، فرایند یک شبه و گذرا نیست. مجموعه ای از گام هایی است که می هر روز تکرار می شوند تا بهترین تصمیم های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه را داشته باشیم. موفقیت یک کسب و کار نتیجه همین تصمیم های عالی روزانه است.
وقتی صحبت از داده به میان می آید، نباید سردرگم شویم. داده ها به عنوان حقیقت کسب و کار (آنچه رخ می دهد) هر لحظه کنار ما هستند. حقایقی درباره میزان فروش و هزینه ها، مشتریان و بازار، موجودی و زنجیره تامین، و نیروی کار به عنوان عناصر کلیدی که مستقیماً بر موفقیت رستوران و کافه تأثیر می گذارند. این عناصر، همان جریان های داده ای در رستوران و کافه هستند. جریان هایی که به طور پیوسته داده های ارزشمند در اختیارمان قرار می دهند. آیا شما به عنوان یک مدیر یا صاحب رستوران و کافه، می بایست به همه این جریان های داده های دسترسی داشته باشید؟
اگر دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، در عصری که در آن زندگی می کنیم، چاره ای جز این ندارید. درحالی که تنوع و تعداد رستوران ها و کافه ها زیاد می شود، داده محوری از این منظر که شما بهترین تصمیم ها را در زمان مناسب اجرا می کنید، مزیت رقابتی استراتژیک محسوب می شود.
مدیریت یک رستوران یا کافی شاپ می تواند چالش برانگیز باشد، هزینه مواد اولیه غذاها زیاد است، حقوق و دستمزد پرسنل بالا رفته و هزینه بازنگه داشتن رستوران و کافه در حال اضافه شدن است. همه این ها در حالی است که تعداد رستوران ها و کافه های ما در کشور، نسبت به کشورهای دیگر بسیار بسیار پایین است. بنابراین، سیاست هایی برای رشد چشم گیر چنین مجموعه های تفریحی و گفتگو محور دور از انتظار نیست. رقابت در این بازار، با کمک رویکرد داده محوری جذاب تر و آسان تر می نماید. با استفاده از این راهنما، می توانید بر کشف راهکارهای خلاقانه کاهش هزینه ها بدون قربانی کردن کیفیت تمرکز کنید.
برخی می گویند داده نوعی نوشداروی سحرآمیز است، اما این توصیف درستی نیست. هیچ نوشداروی سحرآمیزی وجود ندارد، شما نیازی به نوشداروی سحرآمیز و میانبر موفقیت ندارید.
آنچه نیاز هست، داده های دقیق و در لحظه به عنوان حقایق کسب و کار ِ شما هستند و پلتفرمی که به طور یکپارچه، با جزییات و در لحظه این حقایق را در دسترستان قرار دهد و شما بهترین تصمیم ها را با کمک حقایق کسب و کار خود اجرایی کنید.
همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید