Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ده قدم طلایی برای طراحی منوی رستوران که مشتریان شما را جذب می‌کند

طراحی منوی رستوران

فهرست مطالب

وقتی یک مشتری وارد رستوران شما می‌شود، در اولین گام، با منوی آنلاین رستورانتان مواجه می‌شود. سپس آن‌ها به اطلاعاتی درباره غذاها نیاز دارند. چه نوع غذاهایی سرو می‌کنید؟ هزینة یک وعدة غذایی چقدر است؟ آیا یک منوی ثابت دارید یا این‌که غذاهای فصلی را هم در منو جا داده‌اید؟

یک منو نه‌تنها به این سؤالات پاسخ می‌دهد، بلکه به مشتریان کمک می‌کند که درک عمیق‌تری داشته باشند از آنچه می‌توانند در رستوران شما تجربه کنند. با صرف زمان برای ایجاد یک منوی دقیق برای رستورانتان، استانداردهای کیفی و اخلاقی و حرفه‌ایتان را به مشتریان نشان دهید و آن‌ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید.

طراحی منوی رستوران

توسعه منو چیست؟ 

بیایید اول یک تعریف ارائه دهیم. توسعة منو فرآیند همسو کردن نیازهای مشتریان و موجودی آشپزخانه و مدیریت رستوران است برای ایجاد طرحی سودآور و پایدار که با برند رستوران همسو باشد. این‌جا خلاقیت برگ برندة شماست. هرقدر خلاقانه‌تر و البته هوشمندانه‌تر منوی رستوران را طراحی کنید، سودآوری رستورانتان بیشتر و بیشتر می‌شود.

مراحل ایجاد یک منو چیست؟

ایجاد یک منوی آنلاین با طراحی خوب برای هر رستورانی ضروری است و زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شعبه‌های جدید هستید، این نیاز بیشتر و بیشتر حس می‌شود. یک فرآیند اصولی برای توسعة منو به شما امکان می‌دهد تا هم در زمان‌بندی باثبات باشید و هم کیفیت را بالا نگه دارید.

بیایید با هم مراحل کلیدی را مرور کنیم:

۱. به هویت برندتان پایبند باشید

هنگام گسترش منو یا راه‌اندازی سایتتان، با هویت برند عمیقا آشنا شوید و نسبت به وعده‌هایی که به مشتری می‌دهید صادق باشید. حتما اطمینان حاصل کنید که هر آیتم منو با دیدگاه آشپزتان مطابقت دارد. اگر می‌خواهید تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان بسازید، غذاهای منو را طوری طراحی کنید که همیشگی و خاطره‌انگیز باشند تا باعث شوند مشتریان را باز هم سر میزهای رستورانتان ببینید.

اگر به معنا و هویت برندتان وفادار باشید، وفاداری و سازگاری مشتریان را در پی خواهید آورد و این سازگاری، باعث می‌شود مشتریان در رستوران شما احساس آرامش و راحتی یک خانة آرام را داشته باشند.

پیشنهاد خواندن: روش‌های برندسازی رستوران

۲. منوی کنونی را بررسی کنید

زمانی که منوی کنونی را به روز رسانی کردید، گزارش اقلام و حاشیة سود و چالش‌های آماده‌سازی غذاها و بازخورد مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید. این داده‌ها مسیر را برای شما تعیین می‌کنند. مثلا پس از بررسی بازخوردها، تصمیم می‌گیرید کدام آیتم را حفظ یا اصلاح یا حتی حذف کنید. می‌توانید روی آیتم‌های کم‌طرفدار تمرکز کنید و‌ آن‌ها را بهبود دهید. یا آیتم‌هایی که بهترین و بیشترین بازخورد را دارند در ساعات و روزهای بیشتری تکرار کنید.

این رویکرد شما را مطمئن می‌کند که خواسته‌های مشتریان را می‌دانید و مسیر کاری کارکنان را هم همیشه بهبود می‌دهید. زمانی که اهداف آشپزخانه را از پیش با اهداف مادی و معنوی‌تان هم‌سو کنید، هدف مشتری که لذت و آرامش در رستورانِ شماست، محقق می‌شود. این‌جاست که رستوران شما تبدیل به مکانی می‌شود که پر از تجارب مثبت و دلپذیر است.

طراحی منوی رستوران

۳. علاقه‌مندی‌های مشتریان هدفتان را پیدا کنید

هدف شما از پیش مشخص است. شما می‌خواهید نیازهای مشتریان را برآورده کنید. پس لازم است که ترجیحات غذایی و علاقه‌مندی آن‌ها را بدانید. زمانی که سلیقه و ذائقة مشتری را درک می‌کنید، به آن‌ها این فرصت را می‌دهید که بازار فعلی شما را گسترش دهند و مشتریان دیگری را روانة رستوران شما کنند.

دربارة انواع سلیقه‌ها تحقیق کنید و تا جایی که برایتان مقدور است نسبت به ذائقه‌های متفاوت منعطف باشید. شما می‌خواهید مشتریان بیشتر و بیشتری را جذب کنید، پس واضح است که برای مشتریانِ بیشتر، لازم است که علاقه‌مندی‌های بیشتری را هم کشف کنید. تنظیم منوی خود براساس انتظارات مختلف براساس این عوامل، رضایت و وفاداری مهمانان را افزایش می‌دهد و به رستوران شما کمک می کند تا بین انبوهی از رستوران‌ها، شما انتخاب شوید.

۴. محدودیت‌های غذایی را لحاظ کنید

ارائة گزینه‌های گیاه‌خواری، وگان، و بدون گلوتن و مشخص کردن آلرژی‌ها در منوی شما، باعث می‌شود طیف وسیعی از مشتریانی که متأثر از آلرژی‌ها یا محدودیت‌های سبک زندگی هستند، جذب کنید. منوی متنوعی که نیازهای غذایی مختلف را برآورده می‌کند، به رستوران شما کمک می‌کند تا پرآوازه و خاص شوید. این فرصت را از دست ندهید.

مطالعات نشان می‌دهند که تنوع منوی رستوران به‌طور مستقیم بر رضایت مشتریان و عملکرد تجاری تأثیر می‌گذارد. رستوران‌هایی که منوی متنوعی دارند و نیازهای مختلف غذایی از جمله گیاه‌خواری، بدون گلوتن و غذاهای سالم را برآورده می‌کنند، نه تنها تجربه‌ی مشتری را بهبود می‌بخشند بلکه بازدیدهای مکرر و افزایش فروش را نیز تضمین می‌کنند. به‌طور خاص، ارائة تنوع در منو می‌تواند تا ۸۰ درصد بر وفاداری مشتریان تأثیر بگذارد، زیرا مشتریان تمایل دارند گزینه‌های جدید و متنوع را امتحان کنند و به رستورانی که دائماً منوی خود را تازه‌سازی می‌کند بازگردند. کلیک کنید.

۵. ایده های تحقیق

در این مسیر، حتما به‌دنبال راه‌هایی برای ارائة طعم‌های منحصربه‌فردی باشید که با هویت برند شما سازگار و در عین حال برای مشتریان شما جذاب باشد. این‌طور روندهای نوظهور را شناسایی می‌کنید و از طریق آزمایش ایده‌های قبلی، اطمینان حاصل می‌کنید که برای منوی شما کاربردی هستند.

هنگام طراحی منو، مراقب باشید که بین نوآوری و عملیاتی بودنِ آیتم‌ها تعادل را برقرار کنید. از روندهای آشپزی ملی و بین‌المللی آگاه باشید اما برند خود و ترجیحات مشتریان خودتان را در نظر داشته باشید. اگرچه آیتم‌های جدید می‌توانند توجه را به خود جلب کنند، اما زیاده‌روی می‌تواند شما را با چالش‌های متفاوتی مواجه کند.

طراحی منوی رستوران

۶. ارزیابی رقبا را جدی بگیرید

تجزیه و تحلیل منوی رستوران‌های همکارانتان بینش عمیقی دربارة نحوة طراحی به شما ارائه می‌دهد. نقاط قوت و ضعف منوهای دیگر را شناسایی کنید و پیشنهادات خود را طوری طراحی کنید که بین دیگر رستوران‌ها شما برجسته شوید.

قبل از بررسی همکارانی که در لوکیشن‌های دورتری نسبت به شما قرار گرفته‌اند، حتما رستوران‌های محلی را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید محصولات شما واقعا جدید و برجسته هستند و در عین حال نیازهای مشتریان را هم برآورده می‌کنند. این سطح از دانش شما را برای اصلاح پیشنهاداتتان جلو می‌اندازد و در بازاری که رقابتی‌ست، به شما شانس بیشتری برای برنده شدن می‌دهد.

پیشنهاد خواندن: منوی دیجیتال نقطه عطف یک رستوران مدرن

۷. همیشه منابعتان را بررسی کنید

قبل از افزودن آیتم‌های جدید به منوی رستورانتان، محدودیت‌های تجهیزات، فضای آشپزخانه، توانمندی کارکنان را حتما بررسی کنید. از غذاهای سخت و پیچیده یا پرزحمتی که می‌توانند زمان تولید را افزایش و احتمال فروشتان را کاهش می‌دهند اجتناب کنید. همیشه اولویت با سود شماست.

شما می‌خواهید تولید سودآور داشته باشید. پس می‌دانید که به یک روند قوی و باثبات برای تأمین نیازهای تولیدی و جذب کارکنان آموزش‌دیده لازم دارید. فرآیندهای استاندارد باعث می‌شود تجربة مشتری در رستورانتان تضمین شود. این‌طور شما کارایی را بهبود می‌بخشید و کارکنانتان غذاهای با کیفیت بالا را به مشتریانتان ارائه می‌دهند.

۸. از عمده‌فروش‌ها خرید کنید

هنگام خرید مواد اولیه برای آشپزخانه، از خرید مواد در مقیاس بزرگ غافل نشوید. این یک فرصت برای شماست تا بتوانید از تخفیف خریدهای عمده بهره ببرید. اما پیش از آن، در صورت امکان گزینه‌های محلی را بررسی کنید. این‌گونه شاید رابطه‌ای با تامین‌کنندگان ارتباط برقرار کنید و یک شبکة ارتباطی بین خودتان و خریداران ایجاد کنید.

برقراری رابطه با عمده‌فروشان به شما کمک می‌کند منابع قابل‌اعتماد و همیشگی را حفظ کنید و از آن‌جا که منابع همیشگی به تنظیم منوی شما کمک می‌کنند، این‌گونه کیفیت غذاهای شما تضمین می‌شود. این استراتژی‌ها رستوران شما را با سطح بالایی از کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. چیزی که قطعا از خواسته‌های اصلی شماست.

طراحی منوی رستوران

۹. دستور العمل‌های خود را تست کنید

پس از تنظیم ویژگی‌های منوی رستورانتان، شروع به آزمایش و اصلاح فرایندها کنید. قبل از افزودن تنوع به منو، اجرای بی‌عیب و نقص آیتم‌های اصلی را در اولویت قرار دهید. در مقیاس کوچک آیتم‌های جدید را تست کنید و درمورد یافته‌های خود صادق باشید. تمرکز بر کیفیت و کمیت می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که استانداردها برای همیشه قابل قبول هستند.

عکس‌گذاری

۱۰. هزینه‌ها و قیمت‌ها را محاسبه کنید

زمانی که هزینه‌های غذا را دقیق بررسی و مقدار وعده‌های صرف را کنترل و استراتژی‌های قیمت‌گذاری را تایید کنید، آن وقت می‌توانید خوشحال باشید که منوی شما با اهداف مالی شما مطابقت دارد. پس تا جایی که می‌توانید هزینه‌ها را موشکافی کنید، زیرا بررسی هزینه‌ها، یک روی دیگر سکة سودآوری هستند.

طراحی منویی با آیتم‌های مشابه که می‌توانید مواد اولیة آن را به‌صورت عمده خریداری کنید و اندازة وعده‌ها را بهینه تنظیم کنید، بدون شک کیفیت را تضمین می کند. ذخیرة هر درصد از هزینه‌ها، به میزان قابل توجهی به سود در زمان‌های مختلف کمک می‌کند و رستوران شما را با گسترش این سیاست‌گذاری، به سودآوری پایدار دست می‌یابد.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید منوی رستورانتان را توسعه دهید، لازم است بسیاری از عوامل مرتبط به هم در چندین بعد و جنبه با هم هماهنگ شوند. رستوران‌ها به راهی برای یکسان‌سازی اطلاعات و مستندسازی مراحل فرآیند توسعة منو نیاز دارند. از ایده‌پردازی و هزینه‌یابی گرفته تا اجرا و تکرار روندها. توسعه یک منوی موفق نه‌تنها به شما کمک می‌کند که مشتریانتان را راضی نگه دارید، بلکه به سودآوری رستورانتان نیز کمک خواهد کرد. با کمک خدمات حرفه‌ای ماپرا، می‌توانید منوی خود را به‌صورت آنلاین در دسترس مشتریان قرار دهید، نیازهای آن‌ها را در نظر بگیرید و تجربه‌ای بی‌نظیر برای آن‌ها فراهم کنید. برای شروع، این مقاله را بخوانید. چگونه منوی دیجیتال جذاب داشته باشیم؟

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

h-caferes

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید