به عنوان مشتری رستوران و کافه، اگر میخواهید زمان کمی را صرف پیدا کردن رستورانی بکنید که امکانات و کیفیت مورد نظر شما را داشته باشد یا اگر مدیریت رستوران و کافه را برعهده دارید و تمایل دارید تا مدیریت موثرتری بر مجموعه خود رزرو میزها داشته باشید و همچنین به دنبال کسب رضایت مشتریان و راحتی آنها در رزرو کردن میز رستوران و افزایش درآمد هستید، بهتر است به مطالب نوشته شده در این زمینه توجه نمایید.
رزرو میز رستوران
استفاده از تکنولوژیها و فناوریهای نوین برای کارکرد مناسب و رشد و توسعه در حوزههای مختلف کاری یک الزام محسوب میشود. رستورانها نیز برای افزایش بهرهوری به سمت به کارگیری فناوریها در حوزهی کاری خود گام برمیدارند.
مدیریت رستوران شامل موارد متعددی است، یکی از آنها که مورد بحث ما است چگونگی مدیریت و برنامهریزی مناسب در روند رزرو میز رستوران است. به طور عمده برای رزرو میز رستوران از دو روش تلفنی و حضوری استفاده میشود.
رزرو کردن میز این ویژگی را برای مشتری دارد که مکانی را انتخاب کند که امکانات و فضای آن مطابق با خواست و سلیقهی او باشد یا این مزیت را دارد که با پر بودن میز در رستوران مورد علاقهی خود و نبودن میز خالی برای رزرو روبهرو نشود.
رزرو میز به شکل تلفنی یا حضوری در زمرهی روشهای سنتی رزرو محسوب میشوند و موجب بروز مشکلاتی میشوند. از جمله اینکه زمان زیادی صرف رفت و آمد برای رزرو کردن یا پیدا کردن رستوران مورد نظر میشود.
یکی دیگر از این مشکلات، احتمال به وجود آمدن خطای انسانی و فراموش کردن بخشی از خواستهها یا جزئیاتی است که مشتری مد نظر داشته و سفارش داده است. در نتیجه این موضوع موجب میشود لحظات توام با شادی مشتری تبدیل به تنش و ناراحتی شود و به اعتبار رستوران لطمه وارد شود.
در حال حاضر بسیاری از رستورانها قابلیت رزرو میز رستوران به شکل آنلاین را از طریق استفاده از نرمافزارهای رزرو میز فراهم آوردهاند. این امر سبب عرضهی خدمات بهتر به مشتریان، مدیریت بر روند انجام کار، سازماندهی منو و میزها و… برای مدیریت رستوران میشود.
در مقابل مشتریان این امکان بسیار خوب را دارند که زمان اندکی را صرف پیدا کردن رستورن مورد علاقهی خود و رزرو میز کنند.
امکانات نرم افزار رزرو کافه
کافه یکی از مکانهای پرطرفدار برای قرار ملاقاتهای دوستانه و رسمی است. رزروکردن کافه نیز مانند رزرو رستوران به صورت حضوری و تلفنی امکانپذیر است. این روش رزرو برای مشتری و هم برای کافه و پرسنل آن وقتگیر و زمانبر است.
بر این اساس کافهها برای جذب مشتری و فروش بیشتر از ابزارهای مدرن مانند تبلیغات در اینترنت و شبکههای اجتماعی و پلتفرمها استفاده میکنند. یکی از راههای افزایش فروش استفاده از نرمافزار رزرو کافه است. با داشتن نرمافزار آنلاین رزرو کافه، میتوان یک سرمایهگذاری خوب برای پیشرفت و سوددهی کار خود انجام داد.
بنابراین برای کارایی سریع پرسنل کافه و ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده از نرمافزار رزرو کافه یک ضرروت است.
قابلیتهای رزرو با نرمافزار:
- امکان رزرو و سفارش دادن با موبایل
- انتخاب میز مورد نظر و دلخواه همراه با دیدن تصویر میز
- امکان پرداخت صورتحساب در لحظه و به شکل آنلاین
- ثبت نام آسان از طریق شماره تلفن همراه
- امکان ویرایش اطلاعات رزرو به وسیلهی مشتری
- داشتن پروفایل مختص هر کاربر
مزیتهای استفاده از نرمافزار رزرو برای کافهداران:
- کاهش تماسها با استفاده از مزیت رزرو آنلاین کافه
- امکان پذیرش یا رد رزروها
- افزایش اعتبار برند
- دستهبندی نوشیدنیها و خوراکیها و فروش آسانتر آنها
- مدیریت میزها به منظور کاهش تعداد میزهای خالی
- کوتاه کردن مدت زمان تصفیه حساب مشتری
- به دست آوردن سود بیشتر با تعداد میزهای بیشتری که رزرو میشوند
مزیتهای استفاده از نرمافزار رزرو کافه برای مشتریان:
- راحتی مشتری در دسترسی به رزروکردن
- نداشتن محدودیت زمانی برای رزرو در 24 ساعت شبانهروز
- امکان پرداخت آنلاین
- محیط کاربری آسان
نرمافزار رزرو کافه رستوران
تکنولوژیها در هر کسب و کاری اجازه میدهند که بسیاری از کارها را راحت و بدون تلف شدن وقت و انرژی انجام دهیم. این موضوع درخصوص رستوران و کافهها نیز صادق است و با استفاده از ابزارها و امکاناتی که تکنولوژی در اختیار قرار میدهد، مدیریت و ساماندهی رستوران و کافه بسیار آسانتر از گذشته شده است.
در سالهای گذشته برای رزرو میز کافه و رستوران باید حضوری به محل مورد نظر مراجعه میکردیم تا هم میز رزرو کنیم و نیز فضای آنجا را از نزدیک ببینیم که آیا مطابق با آنچه مدنظر داریم، است.
اما اکنون با طراحی نرمافزار رزرو امکان پیدا کردن و رزرو آسان رستوران و کافه مهیا شده است. نرمافزار رزرو کافه رستوران قادر است بدون محدودیت مکان و زمان بهترین و مناسبترین سرویس کافه و رستوران را در اختیار مشتری قرار دهد.
رستورانهایی که برند یا شناخته شده هستند و طرفداران زیادی دارند مدیریت رزور میزها برای آنها با توجه به تعداد مشتریان و درخواست رزرو میز سخت خواهد بود. بنابراین استفاده از نرمافزار رزرو میز یک امکان خوب برای آنها است.
نرمافزار رزرو کافه رستوران یک سیستم مدرن برای رزرو میز در کافه و رستوران است. این سیستم برای مشتریان و مدیران رستوران امتیازهایی دارد که برخی از آنها را برمیشماریم.
برتریهای استفاده از نرمافزار کافه رستوران برای مشتریها:
- رزرو میز بدون هدر رفتن زمان: امکان رزرو میز در نواحی مختلف با این امکان نرمافزار رستوران بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی مقدور است. از طریق منو دیجیتال نرمافزار رزرو، مشتری میتواند برای مهمانی و مراسم خود دست به انتخاب بزند.
- انتخاب زمان مورد دلخواه: میتوان زمان دلخواه را از طریق نرمافزا انتخاب کرد و رزرو را انجام داد
- ایجاد رزرو آسان و بدون نگرانی برای مشتری
مزایای استفاده از نرمافزار رزرو برای مدیران رستوران و کافه:
- اداره بهینه رستوران برای مدیران رستوران و کافه
- ایجاد امکان برنامهریزی مناسب برای منو غذایی و منو کافه
- مدیریت موثر بر میزهای رستوران و کافه
- روند صدور فیش و تصفیه سریعتر انجام میشود
- امکان نظارت و گزارش گرفتن بر حسب میزها
- جداسازی میزهای رزرو شده با استفاده از المانهایی مانند رنگ بندی خاص برای میز پر شده.
- افزایش کیفیت خدمات به مشتری
- ثبت فاکتور آنلاین رستوران
رستوران و کافهها میتوانند نرمافزار مخصوص به خود را طراحی کنند و از قابلیتهایی همچون اطلاعرسانی، ارتباط همیشگی با مشتری با طراحی سامانه باشگاه مشتریان رستوران، ارائه تخفیف و… در راستای رشد و پیشرفت حوزه کاری خود استفاده کنند.
کلام آخر:
نرم افزار ابری فروش ماپرا همه نیاز های مشتری و صاحبان کسب و کار، علل خصوص کافه رستوران ها را برآورده می سازد.
رزرو میز و پرداخت آنلاین از معمول ترین قابلیت های نرم افزار ماپرا است.