Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

با این 5 نکته مشتریان خود را افزایش دهید

5 نکته افزایش مشتریان

فهرست مطالب

دلنشین ­ترین تصویری که یک رستوران­دار می­تواند به آن فکر کند، میزهای رزروشده و مشتری­های راضی و خندان است. اما واقعا ترجیحتان چیست؟ می­خواهید مشتری­ها را با ابزارهای آنلاین و در دسترس افزایش دهید یا این­که سیستم­های سنتی را انتخاب می­کنید؟ فکر می­کنید همۀ مشتری­های شما از سایت یا اپلیکیشن رستوران برای سفارش استفاده می­کنند؟ جالب است بدانید که همۀ مشتری­ها از خدمات آنلاین و دیجیتال بهره­مند نمی­شوند. پس به مشتری­هایتان از خدمات آنلاینی که عرضه می دهید بگویید. آمارها می­گویند مشتری­ها هنگام سفارش آنلاین، 30 درصد بیشتر از دیگر مواقع هزینه می­کنند. این یعنی یک فرصت رشد برای شما. تنها چیزی که نیاز دارید آگاهی از شیوۀ تبلیغ و ایجاد انگیزه در مشتری و مخاطب برای استفاده از خدمات دیجیتال است.

البته راه‌های زیادی برای ایجاد انگیزه در مشتریانتان برای سفارش آنلاین وجود دارد اما اگر می‌خواهید به‌طور آنلاین مشتری­ها را جذب کنید، باید رویکرد متفاوتی را پیش بگیرید. برای این­که مشتریان خود را به­صورت آنلاین افزایش دهید، به بازاریابی­های متفاوتی مانند کارت­های تبلیغاتی، نمادها، رسانه­های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و موارد دیگر نیاز دارید. پیشنهادهای ما در ادامه برای شما ارائه شده ­اند.

چطور این ۵ نکته مشتری‌های بیشتری را به­ سمت شما روانه می­کند؟

محبوبیت خدمات سفارش آنلاین غذا با رشد بیش از 300 درصدی به­شدت افزایش یافته است و 40 درصد از کل فروش رستوران­ها را شامل می­شود. مهمتر از همه، 60٪ از مشتریان رستوران­ها می‌خواهند به­صورت آنلاین سفارش دهند، در حالی که 42٪ از آن­ها ترجیح می­دهند مستقیماً از رستوران­ها سفارش دهند. برای شما هم فرقی ندارد. ممکن است مشتریان زیادی پیدا کنید که می­خواهند به­صورت آنلاین سفارش دهند، اما شما باید به آن­ها آموزش دهید که چگونه و از کجا. این مقاله تمام راه­های موجود را به شما می­گوید.

  1. تا جایی که راه دارد، منوی دیجیتال را خلاقانه طراحی کنید

رستوران شما مملو از آدم­های متفاوت است. میان عطروبوهای خوشمزه­ای که در رفت­وآمد است، گروهی را می­بینید که پشت میز نشسته­اند و منوی شما را با اشتیاق بررسی می­کنند. نگاهشان روی تصاویر غذاها و نوشیدنی­ها می­چرخد و می­خواهند غذایی سفارش دهند که دلخواهشان باشد. حواستان هست که درگیری آن­ها یکی از اهداف رستوران شماست؟

یکی از مهم­ترین تکنیک­های بازاریابی این است که مشتری­ها را با محصولات دیجیتال رستورانتان درگیر کنید. منوی دیجیتال یکی از آن دسته محصولاتی­ست که طراحی خلاقانۀ شما می­تواند تا 40 درصد احتمال جذب و ماندگاری مشتری­ها را بالاتر ببرد. از منوی دیجیتال برای اطلاع­رسانی پیام رستورانتان به مشتری­ها می­توانید استفاده کنید. علاوه­بر طراحی خلاقانۀ منوی دیجیتال، می­توانید برای غذاهای پرفروش، محبوب و ویژه جایگاه مخصوصی طراحی کنید تا مشتری را در معرض سفارش غذاهای سودآور قرار دهید.

 

.2بازاریابی دیجیتال به تبلیغات شما عمق می­دهد

در برنامه­ریزی­های ماهانه و سالانه حتما کمپین‌های آنلاین را جای دهید. ایمیل مارکتینگ، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی و ارسال پیامک صدای شما را به گوش مشتری­های بیشتری می­رساند. برای مثال، اگر تعداد زیادی مشتری دارید، اطلاعات تماس آن­ها را جمع­آوری کنید و پیام­های شخصی برای آن­ها ارسال کنید. هرگاه توانستید با آن­ها ارتباط عمیقی برقرار کنید، خدمات آنلاینِ متفاوتی را که ارائه می­دهید به اطلاعشان برسانید.

پیشنهاد خواندن: دیجیتال مارکتینگ رستوران + ۱۲ استراتژی برتر

5 نکته افزایش مشتریان

.3 از کارت­های تبلیغاتی استفاده کنید

هنگامی که مشتریان وعدۀ غذایی­شان را تمام می­کنند و می­خواهند حسابشان را با رضایت تسویه کنند، در این فاصله شما می­توانید یک کارت اعتباری حاوی تخفیف ویژه آماده کنید و به آن­ها ارائه دهید. شاید به ظاهر کارتی که ارائه می­دهید تخفیفاتی باشد، اما در واقعیت این کارت همراه با کارت اعتباری مشتری وارد کیف پولش می­شود و فردا یا روزهای بعد از جیب او خارج می­شود و شما را تداعی می­کند. روی کارت­های تبلیغاتی آدرس وب­سایت و شبکه­های اجتماعی­تان را ثبت کنید. دروازۀ ورود افراد به دنیای رستوران شما محتوای آنلاینی­ست که از مسیرهای متفاوت و گوناگون به او ارائه می­دهید.

.4 هنگام تحویل غذا به آن­ها پیشنهادهای ویژه بدهید

همه دوست دارند هنگام خرید غذا یا هرچیز دیگری، بتوانند مقداری پول پس­انداز کنند. برای ارائۀ چنین پیشنهاداتی به افرادی که آنلاین سفارش می­دهند، می­توانید سفارش­های منحصربه­فرد در نظر بگیرید. البته که منظورمان ارائۀ تخفیف­های متفاوت نیست و شما می­توانید به آن­ها دسر رایگان یا کوپن­ هایی برای سفارش­های بعدی پیشنهاد دهید. با تداوم بخشیدن به ارائۀ این قبیل پیشنهادات، مشتریانتان به دریافت پیشنهادهای منحصربه­فرد عادت می­کنند و شما نیز به آن­ها برای سفارش آنلاین از رستورانتان انگیزه می­دهید. در وب­سایت و شبکه­های اجتماعی­تان، پیشنهادهای ویژه­ای که برای سفارش­های آنلاین در نظر دارید، به بازدیدکننده­هایی که امیدوارید به مشتری تبدیل شوند ارائه دهید تا شانس خودتان را چند برابر کنید. برای این منظور، می­توانید کنار Qr کدهای رستورانتان روی میزها، یک جملۀ خلاقانه بنویسید و آن­ها را به وب­سایتتان برسانید.

برای مثال، فرض می‌کنیم اکثر مشتریان شما رستورانتان را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. بنابراین می­توانید یک کمپین برای آن­ها راه­اندازی کنید و هنگام سفارش آنلاین، پیشنهادهای ویژه را ارائه دهید. این امر باعث می­شود مشتریان از پیشنهادهای شما استقبال کنند و سپس سفارششان را ثبت کنند.

5 نکته افزایش مشتریان

.5 با جملات تاثیرگذار آن­ها را با برندتان درگیر کنید

اگر می­خواهید ذهن­ها را با هویت برندتان درگیر کنید، پیشنهاد می­کنم همیشه پیش چشم­های مشتری­ها باشید. این یک راه نفوذی­ست که اگر جدی­اش بگیرید، گوی و میدان را برده­اید. برای مثال لحظه­ای را تصور کنید که مشتری در حال غذا خوردن است و در رستوران شما با جملاتی عمیق یا نشانه­ ها و علامت­هایی جذاب دربارۀ برندتان مواجه می­شود. قطعا می­دانید که در آن لحظات مشتری هم خوراکی شما را مصرف کرده و هم معنایی را که برندتان به­دنبال درونی­سازی آن بوده.

5 نکته افزایش مشتریان

پیشنهاد خواندن: داستان برند رستوران و کافه (Brand story) شما چیست؟

نتیجه­ گیری

اکنون در رستورانتان قدم بردارید و آسوده باشید. شما راه­هایی برای جذب مشتری­ها به روش آنلاین ساخته­ اید و این­گونه نگرانی و اضطرابی برای جذب مشتریان ندارید. اگر می­خواهید دیگر روش­های جذب مشتری را بدانید تا خیالتان از هر جهت آرام بگیرد، پیشنهاد می­کنم مقالۀ ۵ تکنیک جذب مشتری رستوران که باید بدانید را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

h-caferes

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
امتیاز دادن به این نوشته post