باشگاه مشتریان راهی برای سودآوری بیشتر ! + آموزش

سودآوری بیشتر با باشگاه مشتریان
بازدید 108

آیا تا حالا به فکر راه‌اندازی باشگاه مشتریان رستوران یا کافه افتاده‌اید؟ اگر صاحب یک مجموعه غذایی هستید، ماپرا کلاب، به شما کمک می‌کند کسب‌و‌کار خود را هوشمندانه‌تر مدیریت و سود بیشتری کسب کنید. اگر شما نیز تمایل دارید کسب‌و‌کار خود را بهبود ببخشید، با ما همراه شوید.

 

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان سیستمی‌ است که احتمالاً تا حالا با آن مواجه شده‌اید. ممکن است حین خرید کردن از فروشگاه‌های شلوغ و پرطرفدار از شما خواسته شود، شماره تلفن و نام خود را در دستگاهی ثبت کنید. چند روز بعد پیامکی دریافت می‌کنید که شامل کد تخفیف است. آمار و داده‌های تحقیقاتی در زمینه فروشگاه‌های آنلاین نشان می‌دهند که مشتریان با دیدن چنین پیامکی به خرید دوباره از فروشگاه ترغیب می‌شوند.

هدف اصلی باشگاه مشتریان بازگرداندن و وفادار کردن مشتری به کافه یا رستوران است. وفاداری به ساده‌ترین شکل یعنی اگر شخصی به تنهایی به رستوران شما مراجعه کرد، در دیدار‌های بعدی دوستانش را نیز به رستوران بیاورد. اگر دوست دارید بیشتر مشتری‌های شما از همین دسته باشند، باید تجربه نابی را برای آن‌‌ها به ارمغان بیاورید.

باشگاه مشتریان برای ادامه ارتباط با مشتری موثر است اما باید در نظر گرفت که مشتری در کافه و رستوران، بیشتر از آن که به دنبال طعم خوب غذا باشد، به دنبال تجربه خوب ناشی از غذا خوردن می‌گردد. بنابراین اگر فروشگاهی با محوریت غذا قصد توسعه دارد باید پس از ارتقای کیفیت غذا به بهبود تجربه مشتری بپردازد. علاوه بر راه‌اندازی باشگاه مشتریان، یکی از تجربه‌های جالبی که می‌توانید به مشتری بدهید، منوی دیجیتال و فاکتور آنلاین رستوران است. منو در لحظه ورود به رستوران و فاکتور در لحظه خروج دیده می‌‎شود و دیجیتالی بودن هر دو به دلیل آسان کردن کار مشتری، تصویر مثبتی از رستوران در دید او می‌سازد. اگر به مدیریت هوشمند و جذب مشتری بیشتر در مجموعه غذایی خود علاقه‌مند شدید، حتماً سری به نرم‌افزار رستوران هم بزنید. علاوه بر وفادارسازی، ماپرا کلاب به شما این امکان را می‌دهد که از هزینه تبلیغات بکاهید زیرا به راحتی می‌توانید کمپین‌های گوناگون ایجاد کنید و سودآوری را افزایش دهید.

مشاهده مطلب
ضرورت و راهکارهای بازاریابی بازگشتی

نحوه راه‌ اندازی باشگاه مشتریان

نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان در این بخش توضیح داده می‌شود. اگر گرداننده مجموعه‌های غذایی مانند رستوران‌، کافه‌ و فودکورت‌ها هستید، می‌توانید از خدمات ماپراکلاب بهره‌مند شوید. در اولین قدم باید به وسیله شماره تلفن همراه خود در ماپرا کلاب، حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ثبت نام می‌توانید پکیج‌های مخصوص مجموعه‌های غذایی را ببینید و تهیه کنید. اگر نمی‌دانید کدام خدمات برای شما مناسب است، می‌توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید. برای دریافت مشاوره کافی است که فرم مشاوره را پر کنید تا خدمات ماپرا به شما طی یک جلسه تلفنی توضیح داده شود.

پس از ثبت نام و انتخاب برنامه مناسب، کارشناسان به شما در نصب نرم‌افزار ماپرا کمک می‌کنند. متاسفانه وقتی صحبت از چنین نرم‌افزارهایی می‌شود، اغلب افراد تصور می‌کنند برای نصب و راه‌اندازی به سخت‌افزارهای قوی نیاز دارند اما ماپرا کلاب به شما این امکان را می‌دهد که روی هر سخت‌افزاری با هر سیستم عاملی برنامه را نصب کنید. چنین قابلیتی اجازه می‌دهد که مجموعه غذایی خود را به راحتی و در هر شرایطی تحت نظر بگیرید.

درست است که برای مدیریت باشگاه خود حتی می‌توانید از ساده‌ترین سیستم‌ها مانند تلفن همراه استفاده کنید اما مشتری شما برای دسترسی به باشگاه نیاز به نصب نرم‌افزار ندارد! او عضوی از باشگاه است و اطلاعات خرید او برای تجربه بهتر ذخیره می‌شوند اما خودش چنین اطلاعاتی را ذخیره نمی‌کند. مشتری با شناسه‌ یا اسامی خاصی شناخته می‌شود و می‌توان از اطلاعات او برای ارائه تخفیف یا هر گونه خدمات دیگر استفاده کرد. از طرفی می‌توانید تخفیف‌ها و کمپین‌ها را براساس نیاز جامعه هدف خود پیگیری کنید.

تا اینجا درباره نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان و پیش‌نیازهای آن به صورت کلی اطلاعاتی را کسب کردید. در ادامه مقاله با نحوه کار کردن باشگاه مشتریان آشنا می‌شویم.

نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان رستوران

نمونه باشگاه مشتریان

در داشبورد برنامه باشگاه مشتریان که روی سیستم شما نصب می‌شود، اطلاعاتی از مشتریان نمایان است. چنین اطلاعاتی به شما اجازه می‌دهد با هوشیاری و اطلاعات بیشتری برای مجموعه غذایی خود تصمیم بگیرید. نرم‌افزار ماپرا سلیقه، ترجیح و مدل خرید مشتری را بر اساس الگوریتم‌هایی که برنامه‌نویسان طرح کرده‌اند، جمع‌آوری می‌کند. این قابلیت اجازه می‌دهد که به ازای هر سلیقه‌ای پیشنهادی برای ارائه داشته باشید.

مشاهده مطلب
7 مهارت مدیران موفق در تحول دیجیتال

این اطلاعات را می‌توانید به راه‌های متنوعی دریافت کنید. در نمای کلی، نرم‌افزار به شما میزان مشتری‌ها را به تفکیک ماه‌های سال نمایش می‌دهد. برای مثال اگر در فروردین مشتری بیشتری داشتید، می‌توانید علت آن را بررسی و در ماه‌های دیگر هم شرایط مشابه را تکرار کنید. از طرفی می‌توانید عملکرد مجموعه غذایی را در طی یک سال بسنجید و با سال‌های دیگر مقایسه کنید.

یکی از داشبوردهای کاربردی نرم افزار ماپرا، داشبورد ارزش است. هر مشتری با کد اشتراک یا نام و نام خانوادگی شناخته می‌شود. در این داشبورد می‌توانید تعداد و میزان خرید او را ببینید. بر اساس این شاخص‌ها نیز به او امتیازی تعلق می‌گیرد. هر چه امتیاز بالاتر رود یعنی مشتری دارای ارزش بیشتری برای کسب و کار شما است.

در داشبورد وفاداری می‌توانید تکرار خرید توسط یک مشتری را ببینید. مشتری‌ها هر چه قدر بیشتر خرید کنند و دوباره به مجموعه شما سر بزنند مشتریان وفادارتری می‌شوند. پنل وفاداری علاوه بر مشتریان وفادار، مشتریان جدید، متناوب، بالقوه و نامطمئن را نیز نشان می‌دهد. با ایجاد کمپین و سایر شیوه‌های تبلیغاتی می‌توانید درصدی از این مشتریان را نیز به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای استراتژی تبلیغاتی نیز می‌توانید از داده‌های پنل خود بهره‌مند شوید.

نمونه باشگاه مشتریان رستوران

کلام آخر

ماپرا قصد دارد به شما بهترین تجربه ممکن از هدایت یک مجموعه غذایی را هدیه دهد و برای مشتریان نیز اوقات خوشی را رقم بزند. احتمالاً تا حالا ترغیب شده‌اید که نرم‌افزارهای ماپرا را امتحان کنید. اگر هنوز هم درباره ماپرا کلاب سوالی دارید، می‌توانید فرم مشاوره کارشناسان را تکمیل کنید یا با شماره 91018501 تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.